Fakturowanie – wprowadzanie danych, fakturzysta (fa-VAT), dodawanie produktów

Pracownik zdalny, fakturzysta, data entry, copywriter i webmaster z zamiłowania…. Tak jednym zdaniem przedstawia się sylwetka specjalisty ds. polityki ekonomicznej, który działa na rynku e-commerce pod egidą firmy web3promagraco. Moim podstawowym zajęciem jest wystawianie aukcji internetowych, konfiguracja integratora Baselinker i dodawanie produktów na sklepy internetowe. A że nierozłącznie wiąże się to z pracą na e-magazynie, to dochodzi do tego de facto oprogramowanie  Enterprise Resource Planning: Subiekt GT.

Specjalizuję się w poprawnym wprowadzaniu danych. Jestem też zatrudniany do wykonywania prostych prac konfiguracyjnych, integracyjnych i automatyzacji procesów sprzedażowych i magazynowych. Na co dzień wykorzystuję proste techniki data entry, od poprawnego wprowadzenia wszystkich danych począwszy, poprzez uzbrajanie danych w kod HTML i CSS oraz drobne prace graficzne. Dość dobrze znam się na budowie magazynów Baselinker, WooCommerce, PrestaShop, Shoper, IdoSell i innych sklepów internetowych, czy serwisów aukcyjnych takich jak Amazon, Allegro, eBay.

Tradycyjny magazynier, zwłaszcza w mniejszych firmach, też zajmuje się wystawianie aukcji, a niekiedy i wraz z obsługą klienta, lawiruje pomiędzy różnymi programami deskopowymi i aplikacjami w chmurze. E-magazynier zamiast tradycyjnego merchandisingu funduje merchandising elektroniczny, którego istota polega na odpowiednim zaprezentowaniu produktów w sieci internetowej. Taki człowiek nie biega już po magazynie, ale przeskakuje z jednego systemu sprzedażowego, na inny system logistyczny, z którego znowuż ucieka do oprogramowania magazynowego. I to wszystko po to, aby wykonać, sprawdzić, przetestować i usprawnić działanie systemu.

O swoich usługach zawsze mówię jako o takiej pracy, której nikt nie chce wykonywać, ze względu na to, że jest to praca w dużej mierze monotonna i pozbawiona emocji. Ja jednak lubię pracować na magazynach i dobrze się czuję w środowisku półek produktowych. Cierpię na taki zakupoholizm bez kupowania. Świat pasaży handlowych, alejek sprzedażowych, półek, cen, ilości, opisów, zdjęć i promocji. Rzeczywistość przesiąknięta filozofię wściekłego konsumpcjonizmu. Świat firm handlowych, dostaw towarów, danych produktowych, wprowadzania nowych ofert na rynek, odświeżania ofert, budowy kont sprzedażowych… i wielu innych przestrzeni prac.

Fakturowanie w oprogramowaniu Subiekt GT należy do czynności niezależnych, wynikających z przyjmowanych dostaw produktowych, jak i powiązanych ze sprzedażą na serwisach aukcyjnych i sklepach internetowych. Te procesy na rynku e-commerce przecinają się i coraz częściej występują jako powiązane twory. Usieciowienie wynikające z potrzeb integracji punktów sprzedażowych, ścieżek logistycznych i linii dystrybucyjnych lub produkcyjnych.

WYMAGANIA

Wymaganiem stawianym klientom chcącym skorzystać z usługi fakturowania produktów w Subiekt jest wykupienie i posiadanie na własność licencji na stanowisko zdalne Subiekt GT. Warto przypomnieć, że właściciel takiej licencji może ustanawiać różne adresy użytkownika (oczywiście tylko dla jednego użytkownika w tym samym czasie), co sprawia, że zakup takiej licencji jest inwestycją elastycznie dopasowaną do zmieniających się relacji biznesowych. Poza tym, co warte podkreślenia, koszt takiej licencji jest jednorazowy i stanowi wartość ~50% licencji podstawowej.

REALIZACJA ZLECENIA

Fakturzysta, jak sama nazwa wskazuje, wprowadza faktury i uzupełnia dane produktowe. Zleceni opiera się więc na dostarczeniu dokumentów. Na tej podstawie wykonywana jest wycena zlecenia i ustalany termin jego realizacji (zazwyczaj jest to kilka, kilkanaście godzin). Zlecenie jest opłacane, w zależności od ustaleń, przed lub po realizacji. Współpraca z firmą gwarantuje doświadczenie i profesjonalne podejście.