Administracja sklepu i kont sprzedażowych zarządzanie marketingiem

Szukasz wsparcia w prowadzeniu sprzedaży internetowej? Twoi pracownicy obsługi klienta nie nadążają z modyfikacją aukcji? Chcesz wykonać dodatkowe prace konfiguracyjne na sklepie lub poprawić pozycję ofert? Wydziel zarządzanie kanałami sprzedażowymi i wesprzyj obsługę klienta wynajmując administratora, e-magazyniera i specjalistę ds. marketingu w wyszukiwarkach, który zaopiekuje się Twoim kontem aukcyjnym, sklepem i magazynem.

Zapytaj o ofertę

12 + 11 =

880,00 3 520,00  + VAT

Stawka godzinowa.
Stawki akordowe zobacz cennik

+48 790 281 823

Administracja sklepu i kont sprzedażowych zarządzanie marketingiem

Administracja sklepu, kont aukcyjnych i innych kanałów sprzedaży internetowej to praca o charakterze cyklicznym. W ramach prac administracyjnych wykonujemy czynności i zadania w zakresie ustalonym na podstawie rozmów z właścicielem oraz na podstawie przygotowanego planu pracy. Tempo realizacji zadań i czas potrzebny na zrealizowanie celów zależą od warunków abonamentowych i realnych problemów zastanych.

  1. Konsultacje dotyczące współpracy
  2. Umowa o administracji
  3. Umowa NDA (poufności)
  4. Umowa RODO
  5. Wpłata z dołu
  6. Wstępny audyt (raport – plan pracy)
    1. Przegląd ustawień serwera (tylko w przypadku sklepu)
    2. Przegląd ustawień panelu administracyjnego
    3. Przegląd struktury UX serwisu
    4. Przegląd plików FTP (tylko w przypadku sklepu)
    5. Przegląd kart produktowych, aukcji
    6. Przegląd szablonu i wyglądu witryny
    7. Przegląd SEO, SEM i SMO
  7. Realizacja prac zgodnie z przyjętymi priorytetami
  8. Audyt końcowy
  9. Konsultacje dotyczące dalszych prac

Porządkowanie sklepu i doglądanie jego konfiguracji, poprawianie wyglądu, optymalizacja treści i grafik. Doglądanie sposobu funkcjonowania strony i systemu sprzedażowego. Stróżowanie nad prawidłowym działaniem serwisu, instalacja i wdrażanie wtyczek, aktualizacja systemu, integracja z oprogramowaniem zewnętrznym. Nie dopuszczanie do zakłóceń w sprzedaży i szybkie odpowiedzi na sygnały alarmowe. Praca na zasadzie abonamentu i wytycznych zadaniowych.

Aktywna administracja, dostęp do wsparcia oraz usług copywriterskich, magazynowych (zatowarowanie) oraz konfiguracyjnych. Nierzadko funkcje te kumulują się w mniejszej ilości i są wykonywane w ramach prac administratorskich. Jesteśmy, doglądamy i poprawiamy. Zawsze dostępna  “złota e-rączka”, która bez wezwania reperuje działanie systemu i przygląda się jego pracy. Raporty, okresowe audyty, informacje dotyczące pracy systemu. Admin na sklepie w szybkim tempie wdraża i przedstawia sugerowane rozwiązania.

Wiedza i doświadczenia administratora sklepu to jeden z kluczy do sukcesu. Nie każdy wie wszystko, specjalizujemy się w nieco innych dziedzinach, ale wszyscy razem stanowimy kręgosłup powodzenia sprzedażowego. Do budowania, ale i dorywczo przez całe istnienie serwisu, do jego prawidłowego funkcjonowania, wymagana jest praca złotej e-rączki webmastera, marketingowca – administratora oprogramowania webowego. Relacje partnerskie i dobry kontakt z osobami nastawionymi na cel i pragmatycznie dążącymi do jego realizacji. Prosty kontakt, szybkie reakcje, pytania – rozwiązania. Każdy pracuje oddzielnie, nad swoim zadaniem, ale pracujemy razem i wspieramy się wzajemnie.

Stawianie sklepu internetowego, budowa witryny od postaw, przejmowanie rozpoczętych projektów, popychanie prac do przodu, konfiguracje ustawień, dodawanie produktów, optymalizacja i pozycjonowanie…. Projektowanie szablonów produktowych utrzymujących treści i media w odpowiednim ułożeniu na karcie produktowej, stronie blogowej i innych stronach funkcyjnych sklepu. Układy stron produktowych dla stron internetowych i serwisów aukcyjnych. Strony produktowe w pełni RWD dostosowane do urządzeń mobilnych. Obróbka graficzna, kodowanie w HTML/CSS, Visual Composer i kreacja opisów marketing.

Wprowadzanie nowych dostaw, zamagazynowanie sklepu. Uzupełnianie kart produktowych na serwisach internetowych. Dodawanie zdjęć, opisy kreatywne, uzupełnianie parametrów, projektowanie stron produktowych i inne prace e-magazynowe. Kodowaniem kart produktowych na sklepach internetowych dopuszczających wprowadzenie do edytora tekstowego znaczników języka HTML/CSS. Struktury RWD dla treści i mediów. Opisy produktowe wyświetlające się w sposób prawidłowy na urządzeniach mobilnych. Artykuły produktowe i tematyczne.

Optymalizacja sklepu internetowego, to nic innego, jak codzienna praca administracyjna. Łac. administrare – być pomocnym, obsługiwać, zarządzać, ministrare – służyć właścicielowi serwisu, to czynności z zakresu zarządzania, tj. planowania, organizowania, decydowania, motywowania i kontrolowania pracy systemu zakupowego. W rzeczywistości prace porządkowe na serwisie internetowym obejmują też wszelkie proste czynności z zakresu wprowadzania danych (ang. data entry). W małych sklepach internetowych administrator wykonuje wszystkie działania niezbędne do właściwego funkcjonowania witryny. Często też w mikroprzedsiębiorstwach role porządkowe pełni sam właściciel witryny i zarazem właściciel firmy.

Codzienna praca administracyjna na sklepie internetowym oscyluje wokół problematyki dodawania produktów i wystawiania aukcji na różne serwisy aukcyjne, marketplaces i do porównywarek cenowych. Oczywiście najlepiej byłoby gdyby jednym kliknięciem dało się wystawić aukcje na wszystkie wartościowe serwisy promocyjne. Choć idea “jednego kliknięcia” jest jednak bliższa mitom aniżeli rzeczywistości, tak za pomocą różnego rodzaju modułów czy zewnętrznych integratorów, można tę czynność umasowić i zautomatyzować. Niemniej jednak, nawet zautomatyzowana, tak czynność ta cały czas wzbogacana jest pracą kreatywną i twórczą. Dodawaniu produktów i wystawianiu aukcji towarzyszy ciągła kontrola ich jakości – wyglądu i poprawności danych. Nie wystarczy więc, że wystawiamy aukcje i wprowadzamy produkty na magazyn, ale na dodatek wciąż zastanawiamy się, jak upiększyć aukcję, jak poprawić opis produktu i ogólnie, jak sprawić, aby strona produktowa, czy aukcja były wyżej w wynikach wyszukiwania. Choć niecodziennie są nowe dostawy, czy też niecodziennie nawiązuje się nową współpracę dropshipingową, która rodzi potrzebę dodawania nowych produktów do sklepu internetowego i wystawianiu na tej podstawie kolejnych aukcji, tak dynamika rynku e-commerce i ilość koniecznych i możliwych do wykonania prac administracyjnych na sklepie i wokół niego, skutkuje tym, że w praktyce zawsze jest coś do zrobienia, zawsze coś „leży odłogiem” i czeka na swoją kolej. Wystarczy być w środku wydarzeń, złapać “bakcyla” na punkcie e-commerce, analizować działania konkurencji, a niedoskonałości same będą się objawiać i żądać naszej uwagi.

Bardzo ważnym elementem sklepu internetowego jest jego szata graficzna. Na szatę graficzną witryny składa się szablon graficzny wraz z banerami statycznymi i ikonami. Szatę graficzną strony WWW można kupić spośród ogólnie dostępnych ofert, wykonać na indywidualne zamówienie, albo stworzyć samodzielnie za pomocą . Ważną cechą szablonu internetowego powinno być zgranie komponentów grafiki, jej schludność, przejrzystość i profesjonalizm. Szata graficzna serwisu internetowego powinna być też tożsama z marką i być częścią planu marketingowego. W świecie akademickim zjawisko to określa się mianem ponownego odkrywania rzeczywistości. Ilekroć robimy krok do przodu, ilekroć zagłębiamy się w jakieś zjawisko i coraz lepiej poznajemy jego oblicze, zaczynamy zdawać sobie sprawę z istnienia innych obszarów rzeczywistości wymagających zbadania i naszej obecności. To samo zachodzi w ramach pracy marketingowej nad sklepem internetowym. W trakcie rutynowych prac administracyjnych, w toku codziennego dnia pracy, jeśli tylko praca ta wykonywana jest z pasją i należytą starannością, dochodzi poprzez skok ilościowy, do skoku jakościowego i odkrywania nowych pokładów roboczych. I zanim zdążymy sią obejrzeć, tak jak byliśmy trzy kroki za konkurencją, tak jesteśmy krok przed nimi i teraz to oni podglądają nas i zastanawiają się, jak to zrobiliśmy?

Dość duże znaczenie dla sukcesu na drodze optymalizacji sklepu internetowego ma wzbogacanie jego treści. W praktyce są trzy takie obszary: opisy produktowe, blog i strony informacyjne (potem dorzucimy do tego jeszcze Newsletter). W pierwszej kolejności należy zadbać o pierwsze, dobre wrażenie (jak cię widzą, tak cię piszą) i zająć się stopką strony internetowego, gdzie trzeba dodać odnośniki do stron informacyjnych. Administrator sklepu internetowego musi serwis o strony informacyjne, które służą do komunikowania klientowi najważniejszych informacji na temat sposobu robienia zakupów i wiążących się z tym normami prawnymi. Do podstawowych stron informacyjnych i szablonów kontaktowych należą: regulamin serwisu, polityka prywatności, polityka ochrony danych osobowych, dane kontaktowe, koszty i sposoby wysyłki, formy płatności. Szczególnie ważne jest odpowiednie przygotowanie strony informacyjnej na temat ochrony danych osobowych (RODO) i powiązanie jej z odpowiednio przygotowanym systemem rozporządzania i ochrony tych danych.

Kiedy mamy już gotową stopkę sklepu internetowego z odnośnikami do dobrze opisanych stron informacyjnych, możemy przejść do żmudnej pracy nad optymalizacją kart produktowych i pisaniem bloga. Oczywiście można do tego jeszcze np. kręcić filmy, ale w optymalizacji sklepu internetowego osadzonego w wyszukiwarce internetowej warto koncentrować się optymalizacji kontent tekstowego. Stąd należy skoncentrować się na racjonalnym wzbogacaniu opisów produktów, do-uzupełnianiu karty produktowej, opisywaniu zdjęć, a także na pisaniu artykułów do wewnętrznego bloga (można naprzemienne z opisami, wtedy praca nie będzie tak monotonna… zresztą jest to podstawowa zasada dojrzałego administratora – copywritera).

Poza pracami o charakterze stricte optymalizacyjnym, w ramach pracy administracyjnej na sklepie internetowym zagląda się na magazyn i pracuje nad poprawą umiejscowienia produktów na magazynie, kontrolą stanów magazynowych i lepszym dopasowaniem cen do popytu. Ogólnie rzecz ujmując produkty przenosi się z jednego miejsca na drugie, nadając im właściwe statusy zależne od zeszłego, aktualnego popytu i zakładanego popytu. Takie mieszanie w ułożeniu (i oznaczeniu) produktów na półkach magazynowych ma zasadnicze znaczenie dla prawidłowego gospodarki magazynowej. Produkty, które przestały się sprzedawać trzeba wypchnąć do przodu, natomiast te które sprzedają się coraz lepiej, zoptymalizować pod kątem cenowym. Ten odwieczny taniec rodzi pożądane efekty i uzdrawia gospodarkę magazynową (dynamiczna politykę magazynowa i cenowa).

Gdyby wszystko dało się załatwić za sprawą wystawienia produktu na półkę sklepową i ustawienia odpowiedniej ceny, być może nigdy nie poznalibyśmy uroku noszenia jeansów. Bez perfumerii, delikatnego ukierunkowania pożądania klienta, nie sposób liczyć na „szybsze podrygi na parkiecie”. Witryna musi wyglądać profesjonalnie, banery muszą świecić jaskrawymi barwami, reklamy muszą krzyczeć, a galerie błyszczeć. Praca nad szatą graficzną powinna być wytchnieniem na drodze kreacji opisów produktowych i artykułów blogowych.

Tematem zaniedbanym przez większość administratorów sklepów i zarazem kamieniem milowym w osiągnięciu sukcesu w sprzedaży internetowej są opinie. Na sklepach brakuje opinii, nade wszystko opinii niezależnych. Stąd ważnym krokiem na drodze optymalizacji serwisu jest zintegrowanie witryny z dobrym, niezależnym, serwisem opiniotwórczym. Do prawidłowego funkcjonowania serwisu WWW konieczne jest podpięcie przez administratora odpowiednich wtyczek i modułów. Ich instalacja jest zależna od używanych silników oraz potrzeb i oczekiwań właściciela serwisu. Wtyczki i moduły pozwalają na wprowadzenie ulepszeń. Nie bez znaczenia dla prawidłowego funkcjonowania sklepu internetowego są powiadomienia i szablony kontaktowe (e-mail, sms), a w tym newslatter. Powiadomienia służą do przekazywania najważniejszych informacji na temat postępów w procesie przedzakupowym, zakupowym i pozakupowym. Powiadomienia o akcjach zakupowych i pozakupowych (w tym serwisowych) należy jak najbardziej z-szablonować i z-automatyzaować. Szablony powiadomień powinny zawierać odpowiednie informacje i przekierowania na właściwe strony internetowe. Templatki powinny zostać tak zaprojektowane, aby dostosowywały się do ekranów różnej rozdzielczości.

SEO zaplecze sklepu internetowego
[trustindex no-registration=google]

Usługi najlepiej oceniane przez klientów