Analiza konkurencji, trendów cenowych i zakupowych na serwisach
Cena jest jednym z elementów marketing mix. Obniżanie ceny jest jedną z najprostszych strategii na pozyskanie nowych klientów. Znowóż podniesienie ceny winno być efektem prac rozwojowych (prac nad poprawą jakości sklepu internetowego). Nie można przejść przy tym obojętnie obok faktu, że Internet doprowadził do totalnej wojny cenowej na całym rynku i sprawił, że cena stała się nie tylko pierwszym, ale i ostatnim wyznacznikiem decyzji zakupowych.
Zapytaj o ofertę
Stąd wielu producentów i dystrybutorów decyduje się na usztywnianie cen i dyscyplinowanie w ten sposób sprzedawców internetowych. Wszystko to przyczynia się do powstania swojego rodzaju bałaganu cenowego, chaosu w ramach którego sprzedawcy wprowadzają różne ukryte, czy na wpół jawne koszty dodatkowe, które mogą zapewnić im większy zysk. Niekiedy dochodzi więc do takich kuriozalnych sytuacji, w których usługodawca dorzuca produkt za symboliczną złotówkę, a koszt produktu podzielony na raty dodaje do abonamentu. W innym przypadku sprzedawca proponuje szereg usług pozakupowych wpływających na poprawę dysonansu pozakupowego (np. dodatkowa gwarancja), które stanowią rzeczywisty zysk sprzedawcy. Kiedy indziej znowóż niektóre elementy produktu sprzedawca oferuje bezpłatnie, jak np. dostawę, jednocześnie wpisując ją w koszt produktu właściwego. W ostateczności jednak, tak jak rynek ustala ceny, tak też rynek weryfikuje wartość otrzymywaną razem z produktem. Stąd też wpływanie na cenę, zarówno jej podnoszenie, jak i obniżanie nie powinno nosić śladów manipulacji (a za taką uważa się świadomość konsumenta co do tego, że sprzedawca wpływa na cenę), gdyż prędzej czy później spotka się to z negatywnym odzewem społecznym (nikt z nas chyba nie wierzy w promocyjne obniżki cenowe na serwisach aukcyjnych). Strategie cenowe Kształtowanie ceny produktów na sklepie internetowym wymaga brania pod uwagę konkurencji cenowej, właściwości rynku docelowego (jak wiele cen trzeba ustalić, dla jak wielu klientów z różnych segmentów), czy zachodzących zmian rynkowych. Wśród czynników, które należy wziąć pod uwagę przy ustalaniu cen na sklepie internetowym zalicza się też strategię pozycjonowania sklepu na tle konkurencji. Czy sklep, którym zarządzamy ma uchodzić za tani i ogólnie dostępny? Czy chcemy konkurować ze sklepami sprzedającymi produkty z wyższych półek? Oczywiście nie możemy przesadzić i powiedzieć, że .”ten tani chiński zegarek jest zegarkiem luksusowym”, ale ten sam tani chiński zegarek można sprzedawać po 10, jak i po 30 zł. Oczywiście wszystko zależy od przyjętej strategii marketing mix, czyli od koncepcji kształtowania pozostałych elementów marketing mix, a nade wszystko sposobu promocji, ale tak samo jak cena produktu na sklepie internetowym jest zarówno wyznacznikiem sposobu kształtowania pozostałych elementów marketing mix, tak i pozostałe elementy niejako definiują zakres cenowy produktów. Nic nie stoi na przeszkodzie ku temu, aby „tani chiński zegarek” wart 10 zł sprzedawać po 30 zł, jeśli tylko za sprawą właściwej promocji, odpowiedniej obsługi klienta i szeregu usług pozakupowych, podniesie się jego wartość w oczach klienta docelowego. Poza konkurencją cenową, cechami rynku docelowego, zmianami na tym rynku, a także poza tym, na jakiej półce cenowo/jakościowej plasuje się sklep internetowy, o cenach na sklepie internetowym decyduje też sytuacja konkurencyjna sklepu. W zasadzie można wyróżnić cztery takie sytuacje: (a) sklep walczy o przetrwanie, (b) sklep dąży do maksymalizacji zysków bieżących, (c) sklep dąży do zwiększenia swojego udziału w rynku i (d) sklep posiada wiodącą rolę na rynku dzięki produktowi o najwyższej jakości. Jeśli osoby zarządzające sklepem internetowym znają odpowiedź na to pytanie, tj. na pytanie, jaka jest bieżąca sytuacja sklepu, to na tej podstawie mogą ustalać adekwatną dla niego politykę cenową. Jeśli sklep internetowy walczy o przetrwanie musimy ustalić niskie ceny, sprzedawać nawet ze stratą, w nadziei, że sytuacja na rynku zmieni się i popyt na nasze produkty wzrośnie, a my w między czasie nauczymy się tworzyć wartość dodaną. Analiza cen i popytu Kiedyś, gdy chcieliśmy się dowiedzieć jaką cenę za produkt oferuje konkurencja, wysyłaliśmy pracownika aby dyskretnie ustalił cenę za interesujący nas produkt w pobliskim, konkurencyjnym w stosunku do nas sklepie. Nie sposób było przy tym sprawdzić, jak dobrze sprzedaje się produkt i czy w ogóle jest sens wprowadzać go na magazyn. Za sprawą rozwoju różnego rodzaju programów analityczno-statystycznych ograniczenia te prysły tak szybko, jak się pojawiły. Dziś, posiadając odpowiednią wiedzę sami możemy napisać program zbierający dane z różnych miejsc w Sieci. Dla pozostałej większości e-handlowców do dyspozycji pozostają coraz prężniej rozwijające się serwisy analityczne, które śmiało można określić mianem ANALIZATORÓW. Na rynku dostępnych jest kilka ciekawych oprogamowań pozwalających na porównywanie i analizowanie cen oraz popytu na różnych serwisach aukcyjnych i sklepach. Do najpopularniejszych należą: Tradewatch, Terapeak i Pricewizard. Przy czym dwa pierwsze (Tradewatch i Terapeak) służą do analizy cen i popytu na aukcjach internetowych w takich serwisach aukcyjnych, jak: Allegro i eBay. Pricewizard jest programem służącym nade wszystko do analizy cenowej. Za sprawą tych serwisów / programów internetowych będziemy mogli zbadać poziom popytu i cen na poszczególne produkty u poszczególnych sprzedawców na największym polskim rynku sprzedaży internetowej – Allegro. Tradewatch służy najczęściej do analizy popytu i pomaga w ogranizacji gospodarki magazynowej. Pricewizard służy lepiej do kontroli cen na tle konkurencji. Obydwa programy / serwisy analityczne służą pomocą w organizacji sprzedaży na największym polskim serwisie aukcyjnym, na którym sprzedaje się około 50% produktów z tych, które sprzedawane są w polskiej sferze Internetu. A co z pozostałym rynkiem? Czyli z rynkiem Internautów kupujących na innych serwisach aukcyjnych, marketplaces i sklepach internetowych? Cóż, jeżeli chodzi o inne, niszowe serwisy aukcyjne i marketplaces po polskiej stronie Internetu, to polscy sprzedawcy raczej nie zaprzątają sobie głowy analiza popytu i cen na tych rynkach, gdyż sprzedaż na nich oscyluje co najwyżej w okolicach 10%. Choć zapewne znajdą się sprzedawcy, którzy inwestują w dywersyfikację kanałów dystrybucji internetowej i tym samym wspierają rozwój omnichanel e-commerce, ale w polskiej strefie Internetu trudno będzie znaleźć serwis analityczny pozwalający na ocenę popytu i cen dla poszczególnych produktów na bardziej niszowych serwisach aukcyjnych / marketplacach. Specjalnie podkreślam, że rzecz dotyczy polskiej strefy Internetu, bo pozostaje jeszcze kwestia analizy popytu i cen na zagranicznych eBay-ach i Amazon-ach. Na koniec trzy słowa o analizatorach biorących pod uwagę zmienne ze sklepów internetowych. A co można wycisnąć z Google? Opcje cenowe Silniki sklepów internetowych, tak komercyjne, jak i te budowane w oparciu o strategię open source, dają różne narzędzia pomocne w kształtowaniu polityki cenowej. Przeważnie już na etapie dodawania produktów do sklepu internetowego i uzupełniania karty produktowej, możemy oznaczyć odpowiednie opcje określające do jakiej kategorii cenowej produkt należy, zwiększyć widoczność produktu na sklepie i tym samym zwiekszyć jego szansę na sprzedaż, zróżnicować jego cenę w zależności od miejsca pobytu klienta (co wiąże się z różnymi kosztami dostaw). Do podstawowych narzędzi kształtowania cen i popytu na sklepie internetowym należą: Produkt polecany W promocji Produkt dnia Produkty powiązane Geolokalizacja cenowa Zestawy Spośród silników sklepowych, które w najlepszy sposób zadbały o dostępność narzędzi pozwalających na kształtowanie polityki cenowej sklepu internetowego, czołowe miejsce zajmuje Shoper.
Kompleksowe wsparcie Twojej sprzedaży!
Rejestracja, instalacja
Konfiguracja, wdrożenie
Sklep pod klucz. Nie tylko budujemy sklep, ale i konfigurujemy jego menu (tworzymy drzewo kategorii) i stopkę. Budujemy system filtracji, instalujemy wtyczki, konfigurujemy systemy płatności.
Synchronizujemy dane z aplikacjami zewnętrznymi. Integrujemy sklep z programami magazynowymi, księgowymi, serwisami aukcyjnymi i opiniotwórczymi.
Testujemy ścieżkę zakupową. Przeprowadzamy testy procesu zakupowego, aby upewnić się, że klienci mogą łatwo i bez przeszkód dokonać zakupu – od dodania produktu do koszyka, przez płatność, po potwierdzenie zamówienia.
Twój sklep, nasza konfiguracja – sukces na wyciągnięcie ręki!
Integracja i synchronizacja
Konsultacje, szkolenia
Spotykamy się online. Chcesz szybko wdrożyć nowe rozwiązanie? Potrzebujesz konsultacji dla siebie lub swojego zespołu?
Dołącz już teraz do rozmowy przez Google Meet. Umówi się na spotkanie i kliknij ten link: https://meet.google.com/toj-zvjt-wqm
Możesz też otworzyć Meet i wpisać ten kod: toj-zvjt-wqm
Szkolimy z obsługi sklepów, programów logistyczno-magazynowych i serwisów aukcyjnych.
Pozycjonowanie i promocja ADS
Chcesz, aby Twój biznes dominował w wynikach wyszukiwania? Skorzystaj z naszego pozycjonowania SEO i kampanii ADS!
Zwiększ widoczność swojej strony, przyciągnij więcej klientów i podnieś sprzedaż. My zajmiemy się promocją, a Ty skupisz się na rozwijaniu swojego biznesu.
Spraw, aby Twoja marka była widoczna tam, gdzie klienci jej szukają! Dzięki naszym usługom SEO i efektywnej promocji ADS Twoja strona będzie na szczycie wyników, a kampanie przyciągną ruch, który konwertuje.
Zainwestuj w profesjonalną promocję online i zobacz, jak Twój biznes rośnie!
Dodawanie produktów
Usługi najlepiej oceniane przez klientów
-
Usługa sklep IdoSell wdrożenie konfiguracja
49,00 zł + VATUsługa sklep IdoSell wdrożenie konfiguracja
Świadczymy kompleksowe usługi wdrożeniowe dla sklepów internetowych IdoSell. Oferujemy konfigurację panelu administracyjnego, moderację wyglądu sklepu oraz pełne szkolenia. Dbamy o gospodarkę magazynową, automatyzację procesów oraz integracje z zewnętrznymi platformami, jak Allegro, eBay, czy Google Shopping.
Dzięki naszej pomocy klienci zyskują zoptymalizowane narzędzia sprzedażowe i wsparcie w zarządzaniu zamówieniami, komunikacji z klientami i logistyce. Wykonujemy prace projektowe (szablony HTML/CSS), integracje ERP oraz wdrażamy zaawansowane automatyzacje, które usprawniają funkcjonowanie sklepu i zwiększają efektywność sprzedaży.
49,00 zł + VAT -
Usługa wdrożenie i konfiguracja Apilo integrator Allegro
49,00 zł + VATUsługa wdrożenie i konfiguracja Apilo integrator Allegro
Wdrożenie Apilo – konfiguracja integratora, pobieranie zamówień. Integracja z Allegro i innymi sklepami. Zaprojektowanie drzewa akcji automatycznych. Integracje z kurierami i bramkami płatniczymi. Budowa magazynu – wgranie produktów. Synchronizacja stanów magazynowych i cen. Integracja ERP Subiekt GT NEXO…, I inne prace konfiguracyjne oraz magazynowe .
49,00 zł + VAT -
Usługa Sellasist wdrożenie i konfiguracja integratora
49,00 zł + VATUsługa Sellasist wdrożenie i konfiguracja integratora
Wdrożenie Sellasist – konfiguracja integratora, pobieranie zamówień. Integracja z Allegro i innymi sklepami. Zaprojektowanie drzewa akcji automatycznych. Integracje z kurierami i bramkami płatniczymi. Budowa magazynu – wgranie produktów. Synchronizacja stanów magazynowych i cen. Integracja ERP Subiekt GT NEXO…, I inne prace konfiguracyjne oraz magazynowe .
49,00 zł + VAT -
Promocja!
Wystawianie aukcji KAUFLAND dodawanie produktów
Original price was: 49,00 zł.39,00 złCurrent price is: 39,00 zł. + VATWystawianie aukcji KAUFLAND dodawanie produktów
Original price was: 49,00 zł.39,00 złCurrent price is: 39,00 zł. + VAT