Regulamin, polityka prywatności i strony informacyjne na sklepie

Strony informacyjne to te podstrony na sklepie internetowym, na które wchodzą potencjalni klienci odwiedzający sklep, aby dowiedzieć się czegoś więcej o sklepie, swoich zakupach lub o samym sprzedawcy. Struktura stron informacyjnych może być mniej lub bardziej rozbudowana. W głównej mierze chodzi o to, aby odciążyć pracowników biura obsługi klienta, pomóc klientom w procesie decyzyjnym i zmniejszyć poczucie dysonansu pozakupowego. Jeśli struktura stron informacyjnych jest rozbudowana, można podzielić ją na sekcje tematyczne (kategorie stron).

Zapytaj o ofertę

3 + 7 =

Wśród stron informacyjnych można wyróżnić kilka podstawowych kategorii stron informacyjnych. Na sklepie internetowym powinny znaleźć się strony informacyjne dotyczące tzw. polityki przedsprzedażowej. Wśród nich dominującą rolę odgrywają strony, na których umieszcza się regulamin sklepu, sposób realizacji ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO, a także strony informujące o prowadzonej przez sklep polityce prywatności i polityce cookies. Kolejną kategorię stron informacyjnych, którą koniecznie trzeba udostępnić potencjalnym klientom odwiedzającym sklep on-line, to kategoria stron dotycząca polityki / gospodarki stricte sprzedażowej. Do stron informacyjnych z tej kategorii należą takie, na których zamieszamy informacje o akceptowanych sposobach płatności, koszcie i czasie wysyłki oraz całkowitym czasie realizacji zamówienia. Następnie musimy zadbać o przekazanie klientom informacji na temat prowadzonej przez sklep polityki posprzedażowej, a w tym warunków zwrotów, reklamacji, serwisu i innych ogólnych informacji potrzebnych w relacji z użytkownikiem produktu. Warto pamiętać, że prawno-organizacyjne aspekty polityki przedsprzedażowej, sprzedażowej i posprzedażowej sklepu internetowego są elementem produktu. To tzw. produkt rozszerzony, który obrok produktu właściwego i rdzenia produktowego składa się na rzecz / usługę kupowaną przez klietna. Prowadząc sprzedaż warto pamiętać, że klient kupuje nie tylko produkt, ale i usługę, a nade wszystko: satysfakcję, markę i prestiż. Poza kategoriami stron informacyjnych (kategoria to zbiór stron o treściach zbliżonych tematycznie) związanych z polityką sklepu internetowego, na sklepie internetowym (zazwyczaj w stopce) umieszcza się strony informacyjne należące do trzech kategorii: informacje kontaktowe, strefa klienta i strefa zakupów. Strony te pomagają klientom zorientować się co do najważniejszych informacji o sprzedawcy, co do cech swojego zamówienia oraz na temat niektórych produktów na sklepie. Do stron z kategorii stricte informacyjnych zalicza się stronę z mapą strony. Mapa strony przydaje się do lepszego pokierowania tych użytkowników, którzy czują się zagubieni i przytłoczeni zbyt dużą ilością informacji. Jeśli klient nie może przez dłuższy czas znaleźć czegoś na sklepie, to powinien mieć możliwość przyjrzenia się mapie sklepu. Kolejną stroną z kategorii stricte informacyjnych jest stron „O nas”, na której umieszcza się podstawowe informacje o firmie, informacje kontaktowe, a także informacje na temat historii firmy, wizji, filozofii firmy, misji, celów działalności, itp.. informacji, które przybliżają klientom to, kim jest sprzedawca i do kogo należy sklep, w którym kupują produkt. Bardzo ważne jest, aby pamiętać, że klient nie kupuje tylko produktu, ale i markę. Poza w/w stronami, do kategorii stron strice informacyjnych należą strony kontaktowe, a w tym formularz kontaktowy. Klient sklepu internetowego powinien mieć łatwą możliwość nawiązania kontaktu z Biurem Obsługi Klienta w sposób dogodny klientowi. W świecie marketingu mówi się o komunikacji omni-channel, czyli o udostępnianiu klientom wielu kanałów kontaktowych. Na stronach kontaktowych klient powinien łatwo odnajdywać telefon do BOK, czat z konsultantem oraz formularz kontaktowy. Wszystkie te formy kontaktu mogą zostać zawarte na jednej stronie, lub też można wykonać przekierowania na podstrony odnoszące się do konkretnej formy kontaktu klienta ze sklepem. Warto w tym miejscu wspomnieć jeszcze o stronie informacyjnej, czy też po prostu jednolinijkowym formularzu pozwalającym klientom zapisać się na newslatter. Tego typu mini formularz z miejsce na adres email warto umieścić w w prawym dolnym rogu stopki na sklepie internetowym. Strefa klienta to kategoria stron informacyjnych ściśle związanych z obsługą danego klienta, jego kontem zakupowym, zamówionymi produktami, realizowanymi zamówieniami i na przykład przyznanymi rabatami. Odwiedzając strefę klienta, użytkownik może założyć konto, zalogować się na swoje konto, przejrzeć ustawienia konta (i np. zmienić dane teleadresowe, dane kontowe, dane do faktury, itp.), sprawdzić status swojego zamówienia, na bieżąco śledzić proces realizacji zamówienia. Jest to też odpowiednie miejsce dla linków do indywidualnie spersonalizowanych stron programu lojalnościowego. Warto „bombardować” klientów informacji na temat rosnącej puli punktów i uciekającym terminie ich odbioru. Ostatnią z kategorii stron informacyjnych, które umieszczamy w stopce sklepu internetowego jest Strefa zakupów. To tutaj klienci mogą przejść do stron z zestawami kart nowych produktów, zestawami kart produktów wystawionych na promocję, zestawami produktów przecenionych, ostatnich sztuk, itp.. okazji zakupowych. Linki do stron informacyjnych, a niekiedy po prostu linki informacyjne do właściwych podstron na stronie sklepu internetowego, umieszcza się w stopce sklepu. W stopce tej powinny znaleźć się również linki graficzne do konta sprzedawcy na serwisach społecznościowych, formularz zapisu na Newslatter, a także ikonki systemów płatniczych (obsługiwanych form płatności), loga nagród i wyróżnień oraz linki do aplikacji mobilnych sklepu.

Kompleksowe wsparcie Twojej sprzedaży!

Rejestracja, instalacja

Odkryj pełny potencjał swojego asortymentu dzięki dywersyfikacji kanałów sprzedażowych. Oferuj swoje produkty na różnych marketplaces. Rozwijaj swój potencjał na różnych rynkach e-commerce.

Przeanalizujemy Twoją ofertę i opracujemy skuteczny plan działania, który pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji i maksymalizować zyski.

Pomożemy ci w rejestracji i konfiguracji kont sprzedażowych na serwisie aukcyjnym. Założymy sklep internetowy i ustawimy jego wszystkie parametry.

Z nami otworzysz się na nowe rynki!

Konfiguracja, wdrożenie

Sklep pod klucz. Nie tylko budujemy sklep, ale i konfigurujemy jego menu (tworzymy drzewo kategorii) i stopkę. Budujemy system filtracji, instalujemy wtyczki, konfigurujemy systemy płatności.

Synchronizujemy dane z aplikacjami zewnętrznymi. Integrujemy sklep z programami magazynowymi, księgowymi, serwisami aukcyjnymi i opiniotwórczymi.

Testujemy ścieżkę zakupową. Przeprowadzamy testy procesu zakupowego, aby upewnić się, że klienci mogą łatwo i bez przeszkód dokonać zakupu – od dodania produktu do koszyka, przez płatność, po potwierdzenie zamówienia.

Twój sklep, nasza konfiguracja – sukces na wyciągnięcie ręki!

Integracja i synchronizacja

Zyskaj pełną kontrolę nad swoim biznesem online! Dzięki naszej integracji programów e-commerce i automatycznej synchronizacji stanów magazynowych oraz cen, Twoja oferta będzie zawsze aktualna.

Zapomnij o błędach i zyskaj czas na rozwijanie swojego sklepu. Postaw na sprawdzone rozwiązania, które ułatwią Ci życie!

Czas na automatyzację sprzedaży!

Konsultacje, szkolenia

Spotykamy się online. Chcesz szybko wdrożyć nowe rozwiązanie? Potrzebujesz konsultacji dla siebie lub swojego zespołu?

Dołącz już teraz do rozmowy przez Google Meet. Umówi się na spotkanie i kliknij ten link: https://meet.google.com/toj-zvjt-wqm

Możesz też otworzyć Meet i wpisać ten kod: toj-zvjt-wqm

Szkolimy z obsługi sklepów, programów logistyczno-magazynowych i serwisów aukcyjnych.

Pozycjonowanie i promocja ADS

Chcesz, aby Twój biznes dominował w wynikach wyszukiwania? Skorzystaj z naszego pozycjonowania SEO i kampanii ADS!

Zwiększ widoczność swojej strony, przyciągnij więcej klientów i podnieś sprzedaż. My zajmiemy się promocją, a Ty skupisz się na rozwijaniu swojego biznesu.

Spraw, aby Twoja marka była widoczna tam, gdzie klienci jej szukają! Dzięki naszym usługom SEO i efektywnej promocji ADS Twoja strona będzie na szczycie wyników, a kampanie przyciągną ruch, który konwertuje.

Zainwestuj w profesjonalną promocję online i zobacz, jak Twój biznes rośnie!

Dodawanie produktów

Dodawanie produktów na sklep internetowy, poprawa feedu produktowego dla porównywarek cenowych, uzupełnianie danych, specyfikacji, parametrów…

Wystawianie aukcji internetowych. Kreatywne opisy produktowe. Formatowanie zdjęć, optymalizacja treści produktowych, linkowanie wewnętrzne. 

Usługi najlepiej oceniane przez klientów

Czy IdoSell może zastąpić Baselinker?

Materiał jest próbą podsumowania analizy porównawczej pomiędzy dwoma systemami – Baselinker i IdoSell (dawniej IAI). Jest to zarazem podsumowanie analizy możliwości IdoSell jako menadżera sprzedaży. Jest to też w pewnym sensie studium przypadku, bo wpis ten powstał na...

Jak handlować na AliExpress?

AliExpress jest dla wszystkich firm szukających zbytu dla swoich produktów. Nie muszą to być produkty tanie. Mogę to być produkty sezonowe (kiedy u nas sezon się kończy, tam wciąż trwa). Pasaż ten jest dla wielu ludzi źródeł tanich i niekoniecznie złych produktów....

Wdrożenie modułu księgowości w Apilo

Wdrożenia menadżera sprzedaży Apilo i konfiguracji jego modułów wymaga znajomości instrukcji obsługi, poradników i materiałów dostępnych na stronach Apilo i znalezionych w Sieci. Menadżer sprzedaży Apilo jest rozwiązaniem modułowym. Modułu możemy podzielić wg...