Usługi webmasterskie e-commerce

22 – 470 Zwierzyniec
Formularz kontaktowy

Pon – Pt 10.00 – 18.00
Sobota: 10.00 – 16.00

Budowanie sklepu

strony | magazyny | aukcje

Import produktów na sklep serwis aukcyjny API XML CSV

Masowe dodawanie produktów na sklep internetowy. Import i eksport produktów za pomocą plików CSV, XML. Import produktów na serwis aukcyjny. Automatyczne zgrywanie produktów, opisów i zdjęć.

Tworzenie plików plików produktowych CSV i XML. Przenoszenie produktów między sklepami internetowymi i kontami aukcyjnymi. Z każdego sklepu na dowolny serwis aukcyjny lub odwrotnie, z marketplaces na magazyn.

Zapytaj o ofertę

6 + 8 =

Przesyłanie produktów pomiędzy serwisami aukcyjnymi

Przesyłanie informacji na temat produktów pomiędzy serwisami aukcyjnymi i sklepami wymaga powiązania między sobą kart produktowych i aukcji internetowych. Jeśli w miejscu nowym, które otwieramy lub tworzymy w celach sprzedażowych, nie ma aukcji lub kart produktowych, to takowe należy stworzyć ręcznie lub automatycznie i powiązać z kartami lub aukcjami z dotychczasowego kanału. Automatyczna kontrola stanów magazynowych i cen wymaga stworzenia takich samych produktów na łączonych serwisach i powiązania ich za pomocą unikatowego ID.

Import eksport danych CSV XML

Importu z pliku dokonujemy więc początkowo w celu wprowadzenia danych produktowych na nowy kanał sprzedażowy (serwis aukcyjny, sklep), po czym przeprowadzamy powiązanie z pierwowzorem (hurtownią lub sklepem). Dzięki temu możemy importować inne dane produktowe, w tym cyklicznie stany magazynowe i ceny. Importu cyklicznego dokonuje się najczęściej na podstawie pliku konfiguracyjnego lub za pomocą interfejsu programowania aplikacji (API).

Import danych z kart produktowych – importowi stanów i cen nierówny. Niemniej jednak bez jednego nie sposób myśleć od drugim. Nie możemy bowiem zintegrować sklepu z magazynem i serwisem aukcyjnym jeśli mamy tylko produkty na sklepie, ale nie mamy aukcji (lub na odwrót, kiedy mamy same aukcje, a brakuje nam produktów). Jeśli chcemy połączyć dwa kanały sprzedażowe i przesyłać między nimi dane dotyczące stanów magazynowych, cen i inne zmiany produktowe, to musimy wystawić aukcje lub dodać produkty na drugim kanale (po czym powiązać je z dotychczasowymi po numerze ID).

Masowe przenoszenie produktów między sklepami i aukcjami

Dodać aukcje do marketplaces lub zbudować karty produktowe na sklepie internetowym możemy na dwa sposoby, tj. ręcznie tworząc każdą aukcję lub kartę z osobna i wiążąc je ręcznie lub już automatycznie ze sklepem lub serwisem aukcyjnym. Karty produktowe na sklepie internetowym oraz aukcje możemy też wystawić automatycznie, tzn. załadować do sklepu lub serwisu dane produktowe (tytuł, opisy, zdjęcia, warianty, etc.) poprzez stworzenie pliku CSV lub XML z tymi danymi, edycję pliku i przystosowanie go do wymagań oprogramowania, do którego przesyłane będą dane.

Jeśli oprogramowanie, z którego chcemy pobrać dane nie pomaga w przygotowaniu pliku CSV lub XML, to taki plik z danymi musimy stworzyć od nowa. Stworzenie pliku z danymi produktowymi wymaga m.in. oprócz zakodowania w odpowiednim języku lub stworzenia struktury w odpowiednim oprogramowaniu (typu Word), także ale i nade wszystko wprowadzenia doń wszystkich treści, a w tym m.in. tytułów, opisów, linków do zdjęć, specyfikacji i wariantów. Wprowadzenie tych danych polega niestety na ręcznym ich skopiowaniu (można też próbować je zeskrobać), często też dane te trzeba dodatkowo zakodować (zwłaszcza opisy), a niekiedy i klient może zażyczyć sobie kreacji nowych opisów lub podmianę wartości innych cech.