Strategia zarządzania treścią na sklepie WooCommerce
Silnik sklepu internetowego WooCommerce ma tę przewagę nad innymi, że bazuje na systemie zarządzania treścią (CMS – ang. Content Management Systems) WordPress. Dzięki temu możemy tworzyć strony docelowe, wpisy blogowe, zbudować stronę bloga ze wstawkami (kawałkami tekstu) do artykułów promocyjnych, kreować strony z nowościami produktowymi, promocjami, gorącymi ofertami, towarami najwyżej ocenianymi przez klientów i produktami na wyprzedaży. Dodatkowo możemy stworzyć dynamiczną stronę główną, na której obok statycznych treści wstawimy zmieniające się wstawki do najnowszych artykułów blogowych i kart produktowych. System zarządzania treścią WordPress Woo pozwala na pogłębioną konfigurację i ustawianie treści na sklepie zależnie od potrzeb.
Zarys strategii zarządzania treściami na Woo obejmuje m.in.:
- poziome drzewo menu
- pionowe drzewo kategorii produktowych
- pionowe drzewo kategorii blogowych
- wyświetlenie systemu filtracji
- dynamiczna strona główna
- strona z nowymi produktami
- strona z najlepiej sprzedającymi się produktami
- strona z produktami na wyprzedaży
- stopka z linkami do podstron sklepowych
- moduł z promowanymi produktami
- moduł z najlepiej ocenianymi produktami
- powiązane produkty “up-sell”
- produkty “cross-sell”
- linkowanie wewnętrzne między wpisami i produktami
- polecane artykuły na dole wpisu
- mapa strony
Zarys problematyki
Prezentowana tu konfiguracja oscyluje wokół problematyki treści dynamicznych, linkbuildingu, linkowania wewnętrznego, architektury odnośników na sklepie internetowym, budowy struktury nawigacyjnej, cyrkularnego schemat linkowania oraz linkowania naturalnego występującego w tekście.
W głównej mierze chodzi o wykorzystanie potencjału drugiego co do ważności instrumentu optymalizacji wewnętrznej. Linkowanie wewnętrzne jest aspektem linkbuildingu i zaraz po słowach kluczowych stanowi najważniejszy element organicznego pozycjonowania serwisu online.
Budowa architektury linków w obrębie własnego sklepu to kolejny etap tworzenia serwisu. Powinniśmy o to zadbać zaraz po zaprojektowaniu szablonu graficznego, dodaniu produktów na magazyn sklepu internetowego, po stworzenia pierwszych stron informacyjnych i napisaniu pierwszych artykułów promocyjnych. Do realizacji tego celu niezbędne jest posiadanie zarysu struktury sklepu i pierwszych treści. Schemat linkowania możemy bowiem zbudować dopiero na “żywym organizmie”.