Konfiguracja dynamicznych treści na sklepie WooCommerce

Strategia zarządzania treścią na sklepie WooCommerce

Silnik sklepu internetowego WooCommerce ma tę przewagę nad innymi, że bazuje na systemie zarządzania treścią (CMS – ang. Content Management Systems) WordPress. Dzięki temu możemy tworzyć strony docelowe, wpisy blogowe, zbudować stronę bloga ze wstawkami (kawałkami tekstu) do artykułów promocyjnych, kreować strony z nowościami produktowymi, promocjami, gorącymi ofertami, towarami najwyżej ocenianymi przez klientów i produktami na wyprzedaży. Dodatkowo możemy stworzyć dynamiczną stronę główną, na której obok statycznych treści wstawimy zmieniające się wstawki do najnowszych artykułów blogowych i kart produktowych. System zarządzania treścią WordPress Woo pozwala na pogłębioną konfigurację i ustawianie treści na sklepie zależnie od potrzeb.

Zarys strategii zarządzania treściami na Woo obejmuje m.in.:

  • poziome drzewo menu
  • pionowe drzewo kategorii produktowych
  • pionowe drzewo kategorii blogowych
  • wyświetlenie systemu filtracji
  • dynamiczna strona główna
  • strona z nowymi produktami
  • strona z najlepiej sprzedającymi się produktami
  • strona z produktami na wyprzedaży
  • stopka z linkami do podstron sklepowych
  • moduł z promowanymi produktami
  • moduł z najlepiej ocenianymi produktami
  • powiązane produkty “up-sell”
  • produkty “cross-sell”
  • linkowanie wewnętrzne między wpisami i produktami
  • polecane artykuły na dole wpisu
  • mapa strony

Zarys problematyki

Prezentowana tu konfiguracja oscyluje wokół problematyki treści dynamicznych, linkbuildingu, linkowania wewnętrznego, architektury odnośników na sklepie internetowym, budowy struktury nawigacyjnej, cyrkularnego schemat linkowania oraz linkowania naturalnego występującego w tekście. 

W głównej mierze chodzi o wykorzystanie potencjału drugiego co do ważności instrumentu optymalizacji wewnętrznej. Linkowanie wewnętrzne jest aspektem linkbuildingu i zaraz po słowach kluczowych stanowi najważniejszy element organicznego pozycjonowania serwisu online.

Budowa architektury linków w obrębie własnego sklepu to kolejny etap tworzenia serwisu. Powinniśmy o to zadbać zaraz po zaprojektowaniu szablonu graficznego, dodaniu produktów na magazyn sklepu internetowego, po stworzenia pierwszych stron informacyjnych i napisaniu pierwszych artykułów promocyjnych. Do realizacji tego celu niezbędne jest posiadanie zarysu struktury sklepu i pierwszych treści. Schemat linkowania możemy bowiem zbudować dopiero na “żywym organizmie”.