Opisy produktów na sklep internetowy serwis aukcyjny
Kreacja oryginalnych treści opisujących produkt na stronie sklepu internetowego lub aukcji. Profesjonalne opisy produktów i usług, prezentacje najważniejszych cech produktów.
Już teraz zwiększ widoczność swojego sklepu w wynikach wyszukiwania dodając treści przyciągające uwagę. Zastosuj organiczne SEO: zoptymalizuj przekaz i dotrzyj do nowych klientów.
Zapytaj o ofertę
Spis treści
- Jak zoptymalizować stronę produktową?
- Opis właściwy produktu na sklepie internetowym
- Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
- Rola zdjęć w prezentacji produktu
Jak zoptymalizować stronę produktową?
Klienci czytają krótkie, 2-3 akapitowe prezentacje. Osoby odwiedzające sklepy internetowe zagłębiają się w specyfikacje produktowe, analizują oferty pod kątem przejrzystości i kompletności danych sprzedażowych. Fizyczne dowody istnienia produktów pod postacią opisów, specyfikacji i danych technicznych, zdjęć oraz innych mediów stanowią fundament dla właściwej prezentacji oferty w Sieci.
Zoptymalizuj swoje strony sprzedażowe pod kątem SEO. Zwiększ ilość tekstu na kartach produktowych, wydłuż czas pobytu gości na stronach z produktami i podnieś sklep w wynikach wyszukiwania. Odchudź swój budżet reklamowy za sprawą organicznego pozycjonowania sklepu internetowego.
Jeśli chcesz, aby Twoje wysiłki nie poszły na marne, powinieneś zadbać o całą kompozycję strony produktowej:
- przejrzysty design sklepu, zgrabne logo
- dobrze funkcjonująca wyszukiwarka sklepowa
- zoptymalizowane menu kategorii
- menu okruszkowe (poziome)
- dobrze zoptymalizowane tytułu (nazwy produktu)
- logo producenta, udogodnienia dla klienta
- prezentacja produktów powiązanych (cross-selling)
- dodanie oryginalnego opisu produktowego
- linkowanie wewnętrzne między podstronami
- kreacja zdjęć produktowych w obrębie opisu
- pełna specyfikacja techniczna
- pliki z instrukcją obsługi
- polecane produkty dnia
- stopka z galerią logo producentów i podstronami
Opis właściwy produktu na sklepie internetowym
Nie bez znaczenia jest sam opis produktu. Najważniejsza jest jakość opisu produktowego. Tekst powinien zostać napisany przez copywritera mającego świadomość budowy produktu i usługi. Dobra znajomość zasad SEO i tego co się sprzedaje jest nadrzędna. Kwestią pierwszoplanową jest też znajomość gramatyki języka polskiego.
Struktura treści prezentujących produkt nie powinna być jednolita. Opis powinien składać się z krótkich akapitów. Szyk zdania prosty. Treść sensowna i zrozumiała. W opisie powinny znajdować się wytłuszczenia, wyrazy pisane DUŻYMI LITERAMI (np. nazwa marki, nazwa producenta). Tekst powinien zostać rozdzielony nagłówkami w hierarchii od największego do najmniejszego.
Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
Opis produktowy powinien zawierać odnośniki wychodzące do innych podstron w obrębie sklepu, jak i do innych zewnętrznych stron internetowych. Potrzeba są zarówno linki kierujące klientów do innych ofert na sklepie oraz stron informacyjnych, jak i przekierowania kierujące klientów poza sklep. Może wydawać się to dziwne, ale Google promuje takie „dzielenie się” wiedzą i przekierowywanie ruchu do innych obszarów Sieci.
Rola zdjęć w prezentacji produktu
Zdjęcia odgrywają kluczową rolę w prezentacji produktów. W galerii zdjęć powinny znajdować się fotografie dobrze przedstawiające wygląd i funkcje produktu. Zdjęcia powinny też znajdować się w obrębie tekstu. To dobra pauza dla czytelnika, który dzięki nim uzyska kontekst użytkowania (zdjęcia pomogą mu wyobrazić sobie użycie produktu w codziennym życiu).
Chcesz wiedzieć więcej na temat zasad SEO pozycjonowania sklepu internetowego?
Zobacz: 20 warunków skutecznego pozycjonowania sklepu
Postaw na strategię długoterminową przynoszącą długofalowe zyski!