Michał Chechelski
CEO Proma&Graco

Pon – Pt 10.00 – 18.00
Sobota: 10.00 – 16.00

Prowadzenie kampanii ADS Allegro

utworzone przez | sie 19, 2025 | Pozostałe

Dlaczego warto włączyć kampanie ADS Allegro?

Reklamy ADS Allegro pomagają w rozwoju konta sprzedażowego, zwłaszcza nowym sprzedawcom lub tym, którzy mają do zaoferowania całkiem nowe produkty (bez oceny i opinii kupujących). Allegro Ads to system reklamowania ofert na Allegro i w wynikach wyszukiwania Google oraz w zakładce Zakupy. Reklamy są dobierane i wyświetlane kontekstowo w odpowiedzi na wyszukiwania użytkownika. Dzięki temu trafiamy do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane zakupem i zwiększamy szansę na sprzedaż.

Reklamy Twoich ofert wyświetlą się w najpopularniejszych miejscach na Allegro i w zakładce Zakupy na szczycie wyszukiwarki Google. Zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych oraz w Aplikacji Allegro. Kupujący mogą spotkać Twoje oferty:

  • W wynikach wyszukiwania (na pierwszych miejscach listy oraz pomiędzy innymi wynikami)
  • W lewej kolumnie obok wyników wyszukiwania.
  • Na stronie oferty.
  • W pozostałych miejscach: dostępnych w danym momencie miejscach na Allegro (np. strona główna, strona kategorii, itp.)
  • Poza tym kampanie Allegro ADS można uruchomić też w obrębie tradycyjnych wyników wyszukiwania, czyli w wyszukiwarce Google. Wtedy reklamy wyświetlą się w zakładce Zakupy Google.
Reklamy ofert w Allegro
Reklamy ofert w Allegro

Kampanie ADS możemy uruchomić na wszystkich rynkach Allegro: allegro.pl, allegro.cz, allegro.sk, allegro.hu

Jaką strategię przyjąć przy budowie kampanii reklamowej na Allegro?

  • Wybierz oferty, które chcesz reklamować.
    • W Allegro Ads warto zacząć od reklamowania wszystkich ofert. Możesz też samodzielnie zdecydować, które oferty chcesz reklamować. Możesz je wybrać na kilka sposobów. Zobacz, jak to wygląda w praktyce. Podziel produkty według segmentów, półek (każda ma swoją szerokość i głębokość).
    • Rekomendujemy, aby do grupy reklam dodawać podobne oferty. W całej strukturze możesz podzielić swoje oferty na kampanie i grupy reklam z uwzględnieniem np. rodzaju oferty, wysokości marży czy biznesowych priorytetów. Można też np. stworzyć oddzielne grupy reklam na kategorie o niższym i wyższym CPC. 
  • Określ budżet dzienny i maksymalny koszt za jedno kliknięcie.
    • Pamiętaj przy tym, że rynek jest cykliczny i zmienny (ale i w powtarzalny, przez co przewidywalny), sezonowy, okresowy, miesięczny, tygodniowy, a nawet godzinowy.
    • Budżet liczymy cyklami, po 7 dni od poniedziałku do niedzieli.
    • Zakładasz budżet dzienny 100 zł. W ciągu 7 dni wydasz maksymalnie 700 złotych, ale nie będzie to codziennie 100 zł, ale np.
      1 dzień – 100 zł
      2 dzień – 80 zł
      3 dzień – 120 zł
      4 dzień – 90 zł
      5 dzień – 110 zł
      6 dzień – 95 zł
      7 dzień – 105 zł
  • Wybierz zakres czasu emisji reklam.
    • Podziel kampanie na okresy wynikające z zachodzących zdarzeń.
    • Test powinien trwać ok. 3-4 tygodnie, aby sprawdzić oferty na odpowiednio dużej grupie klientów.
  • Zdecyduj, gdzie mają się wyświetlać reklamy.
    • Ustal miejsca, w których Twoja reklama ma największą szansę na pozyskanie wartościowego klienta.

Co robimy?

  • testujemy ustawienia kampanii
  • sprawdzamy, które oferty z pomocą reklamy generują największą sprzedaż
  • analizujemy pierwsze wyniki, co pozwala optymalizować kampanie pod maksymalizację zwrotu z inwestycji
  • wprowadzamy zmiany usprawniające kampanię
  • porządkujemy strukturę konta (dzielimy oferty wg typów produktu, miejsc emisji, tytułów ofert, w zależności od ich efektywności, bazując na statystykach Allegro Ads).
Obsługa kampanii ADS Allegro

Jakie dane analizujemy?

  • Kliknięcia – liczba kliknięć w Twoje oferty sponsorowane.
  • Odsłony – liczba wyświetleń Twoich ofert sponsorowanych.
  • CTR – stosunek liczby kliknięć do całkowitej liczby wyświetleń ofert, czyli liczba kliknięć przypadająca na 1000 wyświetleń Twojej oferty sponsorowanej.
  • CPC – średnia cena za kliknięcie brutto, czyli łączny koszt wszystkich kliknięć podzielony przez ilość kliknięć.
  • CPM – oznacza, ile reklamodawca płaci za 1000 wyświetleń swojej reklamy
  • Koszt – suma kosztów brutto wszystkich kliknięć wygenerowanych przez ofertę sponsorowaną.
  • Zwrot z inwestycji – przychód, który został wygenerowany po kliknięciu w ofertę sponsorowaną, przypadający na każdą złotówkę wydaną w Ads. 

Zobacz więcej na: https://allegro.pl/akademia/allegro-ads-partner-kurs-dla-agencji?section=7&lesson=2#sections

Mierzymy też:

  • średni miesięczny zasięg: średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, które zawierają wpisaną frazę oraz listę kategorii mających daną frazę w tytułach ofert,
  • wskaźnik konkurencji, który pokazuje, jak dużo reklamodawców chce wyświetlać się na daną frazę. Obliczany jest na podstawie liczby ofert innych sprzedających, którzy mają szansę wyświetlić się na podaną frazę,
  • całkowity potencjał przedstawia metryki dla sumy wylistowanych w Planerze fraz oraz sugerowany przedział budżetu dziennego uwzględniający je wszystkie,
  • jak układa się roczny trend dla produktu, dzięki temu wiesz, kiedy warto zainwestować w Allegro Ads, aby dotrzeć ze swoimi ofertami do Klientów.

Z czego korzystamy?

  • Korzystamy z planera kampanii, aby zobaczyć “Zapytania”, czyli listę fraz, jakie wpisują Twoi potencjalni Klienci, poszukując produktów powiązanych z Twoim.

Pytania FAQ?

  • Czy reklamować się we wszystkich miejscach?
    • Możemy w wyniku analizy dojść do wniosku, że niektóre z nich nie przynoszą Ci odpowiednich wyników. Możemy je wtedy wyłączyć z emisji, co spowoduje że budżet dzienny wzmocni pozostałe aktywne miejsca (oferty będą mogły częściej wyświetlać się w tych miejscach, które dają Ci efekty).
  • Kiedy podnieść, a kiedy obniżyć budżet?
    • Jeśli budżet wyczerpuje się zbyt szybko, możemy podnieść budżet, aby reklamy pojawiały się dłużej
      • Jeśli użytkownicy klikają w reklamy, oznacza to, że są one atrakcyjne
    • Jeśli budżet nie jest zużywany, oznacza to, że produkty są mniej atrakcyjne lub stawka CPC jest zbyt niska (przegrywa z innymi).
  • Co możecie zrobić, aby poprawić wyniki w reklamie ADS?
    • Poprawiamy jakość ofert
      • Optymalizujemy tytuły ofert
      • Uzupełniamy parametry produktu i informacje o producencie
      • Dodajemy lepsze zdjęcia i budujemy piękniejsze szablony
      • Dywersyfikujemy metody wysyłki i jej koszty, podłączamy SMART
      • Dbamy o jakość obsługi i zdobywamy tytuł Super Sprzedawca
  • Ile wynosi minimalne PCP?
    • W zależności od działu i rynku sprzedaży, w którym znajduje się Twoja oferta, minimalne CPC wynosi:
      • 10 groszy dla działu: Nieruchomości.
      • 30 groszy dla działów: Kolekcje i Sztuka, Kultura i rozrywka. 
      • 40 groszy dla działu: Motoryzacja
      • 45 groszy dla działu: Uroda
      • 50 groszy dla działów: Dziecko, Moda
      • 55 groszy dla działów: Supermarket, Zdrowie, Elektronika, Firma i usługi, Sport i turystyka
      • 60 groszy dla działu: Dom i Ogród.
  • Od czego zależy wyświetlanie się reklamy?
    • Reklamy Allegro Ads działają na zasadzie systemu aukcyjnego. Pozycja Twojej reklamy na liście ofert sponsorowanych zależy od: maksymalnej stawki, jaką jesteś gotów zapłacić za kliknięcie i jakości oferty (rzeczywista cena za CPC może być niższa od maksymalnej).
  • Ile kosztuje zarządzanie kampaniami ADS Allegro?

Pamiętaj! Częstotliwość wyświetlania oferty sponsorowanej zależy od: popularności słów kluczowych w tytułach Twoich ofert, jakości ofert, budżetu dziennego, maksymalnego kosztu kliknięcia (CPC). 

Czynniki wpływające na ofertę sponsorowaną
Czynniki wpływające na ofertę sponsorowaną

Na jakość oferty i w konsekwencji reklamy wpływ mają: tytuł oferty, opis oferty, uzupełnione parametry produktu, dobre zdjęcia, udostępnione różne opcje wysyłki i jakość obsługi Twojego klienta.

Wpływ czynników na jakość oferty
Wpływ czynników na jakość oferty

Galeria zdjęć