Frontpage website WordPress Divi (część 2)

Strona internetowa dla wymagającego klienta

Strona internetowa dla klienta wymagającego sukcesu to zadanie nieco trudniejsze do realizacji (nieco kosztowniejsze), albowiem trzeba będzie sięgnąć po pomoc co najmniej jednego specjalisty. Na przykład specjalistyczne artykuły sponsorowane (artykuły nie pozostawiające cienia wątpliwości) muszą zostać skonsultowane z technikiem (technikowi też trzeba zapłacić). Podobnie się ma z tłumaczeniem. Tłumaczenie strony na co najmniej jeden język więcej może być potrzebne firmom, które prowadzą sprzedaż ogólnopolską (w Polsce jest dość dużo obcokrajowców głównie z Ukrainy, Niemiec ale i Wielkiej Brytanii). Tłumaczenie dla wszystkich podstron z menu w tych trzech językach jest pożądane ( tłumaczenie przez biuro tłumaczeń ). Poza tym mogą być potrzebne bardziej wymagające elementy oprawy strony internetowej: zdjęcia z nieco wyższej półki + jakieś błyskotki na stronie. I taka jak wspominałem w poprzedniej części ( link na dole strony ) potrzebne będą teksty, opisy i artykuły skonsultowane pod względem technicznym ( może być z właścicielem sklepu lub z usługodawcą, właścicielem strony WWW ).

Wymagający klient powinien wyraźnie zaznaczyć i określić swoje preferencje. W innym przypadku przystępuję do zlecenia w myśl tego, co podpowiada mi doświadczenie. Cenę określam poprzez namysł ile kosztować będzie zbudowanie strony internetowej, która osiągnie TOP 10 pod wskazanymi frazami w przeciągu 1,3 i 6 miesięcy. Zakładam, że na dzisiaj jest to koszt 399 zł za frontpage i tyle samo +/-20% za artykuły tematyczne do menu i tyle samo +/- 50% za artykuły blogowe. To jest minimum za 1-2, maksymalnie 3-4 bardzo proste frazy. Wszystko jest tutaj kwestią czynników rynkowych, dlatego preferuję dość solidny wywiad.

Założenia wywiadu

W przypadku stron internetowych bazuję na kontakcie telefonicznym i mailowym ( w przypadku sklepów i aukcji też, ale tutaj jest to bardziej rozbudowany kanał). Podstawową kwestią jest technologia, w której ma zostać zaprojektowana strona internetowa. Inaczej będzie przebiegać rozmowa jeśli zlecenie będzie dotyczyć postawienia strony internetowej w oparciu o silnik Bootstrap, a inaczej jeśli ma stanąć na silniku WordPress. Wygląd strony internetowej od dowolnego aż po propozycje z szablonów / templatek i innych stron internetowych ( np. konkurencji ). Ten etap jest dość czasochłonny, dlatego przekładam go do czasu, aż zbiorę wszystkie dane. Następnie określam ilość podstron i tłumaczę potrzebę dodania odpowiedniej ilości podstron z artykułami blogowymi. Na tej podstawie dokonuję wstępnej wyceny, która podlega negocjacji. Przebieg negocjacji decyduje o cenie końcowej.

W zasadzie to o sukcesie strony internetowej i tak przesądzi wystrzał artykułu. Trzeba obserwować pozycję w Google podstron z menu strony głównej. Powinny szybko znaleźć się w indeksie Google i odnotowywać trwały wzrost w pozycji wyszukiwania. Względnie trwały, bo schodki zawsze występują. Dobrze prowadzona strona internetowa nie ma jednak szans na totalną porażkę. Może się zdarzyć, że mniejsza ilość fraz wdrapie się na TOP 10 (artykuł może też uciec w inną stronę), ale wtedy wystarczy mała korekta planu finansowego i mamy względnie trwały sukces. Tak jak na prawdziwej budowie nie sposób przewidzieć wszystkiego, tak jest i przy rzetelnym budowaniu stron internetowych. Jeśli chce się mieć dobrze zbudowaną stronę WWW trzeba uwzględniać wpływ czynników rynkowych na cenę ( nie wspominając już o czynniku humanistycznym ).

Czas potrzebny na postawienie strony

Usługi zdalne, praca zdalna charakteryzuje się elastycznym czasem pracy. O czasie wykonanie zlecenia decydują negocjacje i sytuacja rynkowa ( zwłaszcza obłożenie dewelopera ). W praktyce deweloperzy w jednym czasie zajmują się kilkom stronami WWW. W praktyce najszybciej można postawić stronę główną, frontpage typu Landing Page. Na to wystarczy od kilku do kilkunastu dni (pomijając bardziej skomplikowane projekty). Co do artykułów, to tu trzeba co najmniej 2-3 razy tyle samo czasu. Jeśli klient zdecyduje się od razu na content optymalizację, to jest większa szansa, że deweloper zapisze to zlecenie łącznie. Tak powinien zrobić, ale zawsze warto to sobie zastrzec w uzgodnieniach ( uzgodnienia to umowa ). I na realizację takiego zlecenia trzeba poczekać do miesiąca czasu. 3 tygodnie to absolutne minimum. Przy czym mówimy tu o frontpage + ~10 subpage menu website. Podstrony z artykułami blogowymi wzmacniającymi pozycję subpage menu należy dodawać cyklicznie, około 10 podstron / artykułów SEO (2-3 strony maks.) na miesiąc. Można zamówić, a nawet odebrać podstrony z artykułami wcześniej i dokładać je w odpowiednich odstępach czasu. Google nie lubi nagłych skoków. Artykułu SEO trzeba dodawać cyklicznie przez 5-6 miesięcy. To powinno wystarczyć na 2-3 lata. Potem, jeśli wcześniej na rynek nie wejdzie jakiś większy gracz można spodziewać się obsunięcia. Zbudowanie strony internetowej zgodnej z filozofią pozycjonowania organicznego to tańsza forma promocji i reklamy dla firmy usługowej i usługowo-handlowej. Zawsze korzystniej kupić coś i mieć na zawsze, aniżeli płacić abonament.