Pozycjonowanie w Google #2

Hello Word!

Drodzy odwiedzający jesteście na stronie blogowej katalogu sprzedażowego firmy web3promagraco Michał Chechelski. Siedziba firmy w Sieci mieści się pod adresem web3promagraco.pl, a katalog usługowy postawiony został na domenie: budowanie-sklepu.pl . Pracując na WordPress korzystamy z dobrodziejstw różnych rozwiązań interfejsowych, które bardzo ułatwiają pracę. Jednym słowem możemy skupić się na pisaniu. Niemniej jednak w związku z tym, że zajmujemy się kreacją stron internetowych, problematyka technologii programistycznych powraca do nas niczym bumerang. Jednak dzięki temu, że nasz katalog usług wygląda już przyzwoicie, możemy przejść do poprawy contentu. Jednym słowem przechodzimy do optymalizacji treści.

Podczas pracy na sklepie bardzo ważne jest zachowanie równowagi pomiędzy tech i art. Błędy w wyglądzie sklepu, podobnie jak praca nad zawartością sklepu zawsze będą powracać. Świat pracy administracyjnej szarpany jest przez dualizm rzeczy. Strona sama się nie podniesie w wynikach wyszukiwania Google. Musimy jej w tym pomóc zatrzymując odwiedzającego na choć trochę dłużej. Coraz rzadziej chce mi się wracać do podstaw pozycjonowania, ale pilnuje się by nie zapomnieć: coraz wyższa pozycja w Google wynika z coraz większej ilości unikatowych odwiedzających, którzy spędzają coraz więcej czasu na naszej stronie.

Jednak w momencie, kiedy nie możemy liczyć na darmową niekończącą falę odwiedzających, warto zadbać o to, aby przypadkowy przechodzień chociaż spojrzał w naszą stronę. Wtedy też powinniśmy pokazać mu takie cuda, aby przystanął. I na tym kończy się marketing. Wisienką na torcie będzie witryna z produktami, strona z cennikiem, czy miły sprzedawca. My marketingowcy jesteśmy wyczuleni na to, aby zarobić jak najwięcej na kliencie. Dlatego budujemy takie kanały marketingowo-sprzedażowe, które mają w sobie właściwe fundamenty. Chodzi przede wszystkim o ideę, umiejętność ubrania jej w taki sposób, aby właściwie wpływała na klientów i zachęcenie ich do wędrówki po świecie produktów i usług. Przypadkowy przechodzień uznałby to zapewne za wariactwo, ale tym się właśnie zajmujemy i tacy już de facto jesteśmy.

Doświadczony marketingowiec internetowy już mniej więcej wie na czym polega pozycjonowanie, w jaki sposób robiło się to wczoraj, jak robi się to dziś i jak modyfikować swoją pracę w zależności od cech grupy docelowej. Oczywiście że w pracy tej dominuje kreatywność, ale często też kopiuje się rzeczywistość i ją lekko przeinacza oraz korzysta z dobrodziejstw opinii publicznej i statystyki.

Budowanie contentu na stronie internetowej, dodawanie wpisów, linkowanie do innych stron w obrębie serwisu i poza nim jest właściwą pożywką dla wujka Google. To jest nasza najważniejsza broń. Poza tym robimy zdjęcia, kręcimy filmy i promujemy katalog. Kieruje nami przede wszystkim doświadczenie i wiedza zdobyta podczas pracy u naszych klientów. Wiemy o wielu błahych sprawach, które w sumie spisują projekty stron i sklepów na niepowodzenie. Potrafimy też wykorzystać potencjał tekstu, zdjęć i filmów w połączeniu z social media, skrzynkami email i obsługą klienta.

Swoim klientom oferujemy niskie stawki akordowe i godzinowe, rzetelne i terminowe wykonywanie zleceń, dbanie o długoterminowe relacje i bezpłatne konsultacje. Realizujemy zlecenia najlepiej jak potrafimy i staramy się podpowiadać na temat tego, co można byłoby jeszcze zrobić, aby poprawić funkcjonowanie kanału marketingowego. Naprawdę dążymy do tego, aby pracować w myśl idei, że sukces klienta jest naszym sukcesem.

PageSpeed Insights

Szybkość z jaką działa nas sklep internetowy jest decydująca dla jego przyszłości. Jest to też determinanta przyszłych prac. Jeśli prędkość działania sklepu odbiega od normy, to coś jest nie tak. Najczęstszą przyczyną wolnego działania stron jest serwer i technologia oprogramowania. Należy brać przy tym poprawkę na prędkość własnego internetu, ale przy dobrze zoptymalizowanej radiówce (30mb/30mb) nie powinno być żadnych problemów z otwieraniem stron WWW.

Karty produktowe

Jeszcze kilka lat temu zaczęlibyśmy pozycjonowanie od nieco innej strony, być może od wpisów blogowych na sklepie internetowym. Dziś zaczynamy od kart produktowych, czyli stron produktowych, a w zasadzie od pytania o technologię oprogramowania, czyli o silnik sklepu internetowego. Z uwagi na postępującą indywidualizację sprzedaży (zwłaszcza usług) polecam budować karty produktowe za pomocą kreatora stron WordPress Divi, Visual Composer, ostatecznie WP Bakery dla WordPress lub PrestaShop. Wszędzie indziej (IdoSell, Shoper) ten aspekt pozycjonowania będzie zaniedbywany. O kartach produktowych można prawić rozprawki, bo jest to temat rewolucyjny. Niemniej są obecnie i takie tematy pozycjonowania, na które dotychczas nie zwracało się uwagi w trakcie pozycjonowania (obsługa klienta).

Obsługa klienta

Tym sposobem można zbudować renomę firmy i ugruntować jej pozycję handlowo-usługową. Moja obsługa klienta na poziomie firmy może być nieco inna od Twojej. Wielowymiarowość Sieci dodaje punkty każdej z form kontaktu. Od formy pisanej i przyjmowania zleceń mailowo, po odbieranie telefonów i konferencje wideo.

Wpisy blogowe

Mózgiem całej operacji jest strona internetowa z katalogiem. Sklep musi być napędzany z każdej strony, również przez literki. Koncentrujemy się na kartach produktowych i prowadzimy bloga. Błędnie przyjmuje się, że na sklepie nie ma o czym pisać. Zazwyczaj brakuje nam wyobraźni i szerszego spojrzenia (social marketing). Wpisy blogowe świadczą o życiu sklepu, produktów i rynku. Reklamujemy swój sklep najlepiej jak możemy. Wykorzystujemy do tego przekaz internetowy. Róbmy dobry Public Relations.