Dlaczego warto włączyć kampanie ADS Allegro?
Reklamy ADS Allegro pomagają w rozwoju konta sprzedażowego, zwłaszcza nowym sprzedawcom lub tym, którzy mają do zaoferowania całkiem nowe produkty (bez oceny i opinii kupujących). Allegro Ads to system reklamowania ofert na Allegro i w wynikach wyszukiwania Google oraz w zakładce Zakupy. Reklamy są dobierane i wyświetlane kontekstowo w odpowiedzi na wyszukiwania użytkownika. Dzięki temu trafiamy do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane zakupem i zwiększamy szansę na sprzedaż.
Reklamy Twoich ofert wyświetlą się w najpopularniejszych miejscach na Allegro i w zakładce Zakupy na szczycie wyszukiwarki Google. Zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych oraz w Aplikacji Allegro. Kupujący mogą spotkać Twoje oferty:
- W wynikach wyszukiwania (na pierwszych miejscach listy oraz pomiędzy innymi wynikami)
- W lewej kolumnie obok wyników wyszukiwania.
- Na stronie oferty.
- W pozostałych miejscach: dostępnych w danym momencie miejscach na Allegro (np. strona główna, strona kategorii, itp.)
- Poza tym kampanie Allegro ADS można uruchomić też w obrębie tradycyjnych wyników wyszukiwania, czyli w wyszukiwarce Google. Wtedy reklamy wyświetlą się w zakładce Zakupy Google.

Kampanie ADS możemy uruchomić na wszystkich rynkach Allegro: allegro.pl, allegro.cz, allegro.sk, allegro.hu
Jaką strategię przyjąć przy budowie kampanii reklamowej na Allegro?
- Wybierz oferty, które chcesz reklamować.
- W Allegro Ads warto zacząć od reklamowania wszystkich ofert. Możesz też samodzielnie zdecydować, które oferty chcesz reklamować. Możesz je wybrać na kilka sposobów. Zobacz, jak to wygląda w praktyce. Podziel produkty według segmentów, półek (każda ma swoją szerokość i głębokość).
- Rekomendujemy, aby do grupy reklam dodawać podobne oferty. W całej strukturze możesz podzielić swoje oferty na kampanie i grupy reklam z uwzględnieniem np. rodzaju oferty, wysokości marży czy biznesowych priorytetów. Można też np. stworzyć oddzielne grupy reklam na kategorie o niższym i wyższym CPC.
- Określ budżet dzienny i maksymalny koszt za jedno kliknięcie.
- Pamiętaj przy tym, że rynek jest cykliczny i zmienny (ale i w powtarzalny, przez co przewidywalny), sezonowy, okresowy, miesięczny, tygodniowy, a nawet godzinowy.
- Budżet liczymy cyklami, po 7 dni od poniedziałku do niedzieli.
- Zakładasz budżet dzienny 100 zł. W ciągu 7 dni wydasz maksymalnie 700 złotych, ale nie będzie to codziennie 100 zł, ale np.
1 dzień – 100 zł
2 dzień – 80 zł
3 dzień – 120 zł
4 dzień – 90 zł
5 dzień – 110 zł
6 dzień – 95 zł
7 dzień – 105 zł
- Wybierz zakres czasu emisji reklam.
- Podziel kampanie na okresy wynikające z zachodzących zdarzeń.
- Test powinien trwać ok. 3-4 tygodnie, aby sprawdzić oferty na odpowiednio dużej grupie klientów.
- Zdecyduj, gdzie mają się wyświetlać reklamy.
- Ustal miejsca, w których Twoja reklama ma największą szansę na pozyskanie wartościowego klienta.
Co robimy?
- testujemy ustawienia kampanii
- sprawdzamy, które oferty z pomocą reklamy generują największą sprzedaż
- analizujemy pierwsze wyniki, co pozwala optymalizować kampanie pod maksymalizację zwrotu z inwestycji
- wprowadzamy zmiany usprawniające kampanię
- porządkujemy strukturę konta (dzielimy oferty wg typów produktu, miejsc emisji, tytułów ofert, w zależności od ich efektywności, bazując na statystykach Allegro Ads).
Jakie dane analizujemy?
- Kliknięcia – liczba kliknięć w Twoje oferty sponsorowane.
- Odsłony – liczba wyświetleń Twoich ofert sponsorowanych.
- CTR – stosunek liczby kliknięć do całkowitej liczby wyświetleń ofert, czyli liczba kliknięć przypadająca na 1000 wyświetleń Twojej oferty sponsorowanej.
- CPC – średnia cena za kliknięcie brutto, czyli łączny koszt wszystkich kliknięć podzielony przez ilość kliknięć.
- CPM – oznacza, ile reklamodawca płaci za 1000 wyświetleń swojej reklamy
- Koszt – suma kosztów brutto wszystkich kliknięć wygenerowanych przez ofertę sponsorowaną.
- Zwrot z inwestycji – przychód, który został wygenerowany po kliknięciu w ofertę sponsorowaną, przypadający na każdą złotówkę wydaną w Ads.
Zobacz więcej na: https://allegro.pl/akademia/allegro-ads-partner-kurs-dla-agencji?section=7&lesson=2#sections
Mierzymy też:
- średni miesięczny zasięg: średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, które zawierają wpisaną frazę oraz listę kategorii mających daną frazę w tytułach ofert,
- wskaźnik konkurencji, który pokazuje, jak dużo reklamodawców chce wyświetlać się na daną frazę. Obliczany jest na podstawie liczby ofert innych sprzedających, którzy mają szansę wyświetlić się na podaną frazę,
- całkowity potencjał przedstawia metryki dla sumy wylistowanych w Planerze fraz oraz sugerowany przedział budżetu dziennego uwzględniający je wszystkie,
- jak układa się roczny trend dla produktu, dzięki temu wiesz, kiedy warto zainwestować w Allegro Ads, aby dotrzeć ze swoimi ofertami do Klientów.
Z czego korzystamy?
- Korzystamy z planera kampanii, aby zobaczyć “Zapytania”, czyli listę fraz, jakie wpisują Twoi potencjalni Klienci, poszukując produktów powiązanych z Twoim.
Pytania FAQ?
- Czy reklamować się we wszystkich miejscach?
- Możemy w wyniku analizy dojść do wniosku, że niektóre z nich nie przynoszą Ci odpowiednich wyników. Możemy je wtedy wyłączyć z emisji, co spowoduje że budżet dzienny wzmocni pozostałe aktywne miejsca (oferty będą mogły częściej wyświetlać się w tych miejscach, które dają Ci efekty).
- Kiedy podnieść, a kiedy obniżyć budżet?
- Jeśli budżet wyczerpuje się zbyt szybko, możemy podnieść budżet, aby reklamy pojawiały się dłużej
- Jeśli użytkownicy klikają w reklamy, oznacza to, że są one atrakcyjne
- Jeśli budżet nie jest zużywany, oznacza to, że produkty są mniej atrakcyjne lub stawka CPC jest zbyt niska (przegrywa z innymi).
- Jeśli budżet wyczerpuje się zbyt szybko, możemy podnieść budżet, aby reklamy pojawiały się dłużej
- Co możecie zrobić, aby poprawić wyniki w reklamie ADS?
- Poprawiamy jakość ofert
- Optymalizujemy tytuły ofert
- Uzupełniamy parametry produktu i informacje o producencie
- Dodajemy lepsze zdjęcia i budujemy piękniejsze szablony
- Dywersyfikujemy metody wysyłki i jej koszty, podłączamy SMART
- Dbamy o jakość obsługi i zdobywamy tytuł Super Sprzedawca
- Poprawiamy jakość ofert
- Ile wynosi minimalne PCP?
- W zależności od działu i rynku sprzedaży, w którym znajduje się Twoja oferta, minimalne CPC wynosi:
- 10 groszy dla działu: Nieruchomości.
- 30 groszy dla działów: Kolekcje i Sztuka, Kultura i rozrywka.
- 40 groszy dla działu: Motoryzacja
- 45 groszy dla działu: Uroda
- 50 groszy dla działów: Dziecko, Moda
- 55 groszy dla działów: Supermarket, Zdrowie, Elektronika, Firma i usługi, Sport i turystyka
- 60 groszy dla działu: Dom i Ogród.
- W zależności od działu i rynku sprzedaży, w którym znajduje się Twoja oferta, minimalne CPC wynosi:
- Od czego zależy wyświetlanie się reklamy?
- Reklamy Allegro Ads działają na zasadzie systemu aukcyjnego. Pozycja Twojej reklamy na liście ofert sponsorowanych zależy od: maksymalnej stawki, jaką jesteś gotów zapłacić za kliknięcie i jakości oferty (rzeczywista cena za CPC może być niższa od maksymalnej).
- Ile kosztuje zarządzanie kampaniami ADS Allegro?
- Zachęcamy do zapoznania się z naszym cennikiem.
Pamiętaj! Częstotliwość wyświetlania oferty sponsorowanej zależy od: popularności słów kluczowych w tytułach Twoich ofert, jakości ofert, budżetu dziennego, maksymalnego kosztu kliknięcia (CPC).

Na jakość oferty i w konsekwencji reklamy wpływ mają: tytuł oferty, opis oferty, uzupełnione parametry produktu, dobre zdjęcia, udostępnione różne opcje wysyłki i jakość obsługi Twojego klienta.

Galeria zdjęć


