Materiał jest próbą podsumowania analizy porównawczej pomiędzy dwoma systemami – Baselinker i IdoSell (dawniej IAI). Jest to zarazem podsumowanie analizy możliwości IdoSell jako menadżera sprzedaży. Jest to też w pewnym sensie studium przypadku, bo wpis ten powstał na podstawie doświadczeń wyniesionych z pracy ze sprzedawcami, którzy prowadzą sklep na IAI.

Zazwyczaj „przepina się” z IdoSell na Baselinker. „Przepięcie” z BL do IAI jest dość nietypowe, ze względu na niższą ocenę możliwości IdoSell. Niemniej może to być zadanie „na czasie” zważywszy na wysokie podwyżki abonamentu BL.
Zamysł przeniesienia procesów (zejścia) z Baselinker i przejścia na IdoSell należy skonfrontować z analizą możliwości IAI. Należy ocenić czy po stronie IdoSell można odtworzyć proces obsługi zamówień, a w tym konfigurację wszystkich integracji.
Można powiedzieć, że zadanie to będzie tym łatwiejsze i tym bardziej realne do wykonania, im mniej integracji i automatyzacji obejmuje proces obsługi zamówienia po stronie Baselinker. Należy też zwrócić uwagę, że IdoSell mógł być częścią tej integracji, np. jako sklep internetowy. Dlatego też trzeba ocenić stan konfiguracji po stronie IAI.
Ostatecznie należy przetestować (najlepiej na nowym sklepie IS /sandbox/ i nowym koncie Allegro) możliwości systemu IdoSell. Można też wykonać „przepięcie” niejako obok, tj. włączając poszczególne procesy po stronie sklepu IAI, np. począwszy od włączenia pobierania zamówień przez Idosell przy jednoczesnym wyłączeniu przekazywania zamówień z Baselinker do sklepu, aby przypadkiem nie doszło do duplikacji zamówień).
Zadanie realizujemy modułowo i procesowo. Nie robimy wszystkiego na raz. Zapoznajemy się z instrukcją i planujemy swoje działania, tak aby niczego nie popsuć. Należy bowiem pamiętać, że pracujemy na żywym organizmie i każda zmiana może mieć jeszcze inne od oczekiwanych konsekwencji.
Na samym początku pracy warto postawić sobie wyraźne cele:
- przeniesienie obsługi zamówień do IdoSell
- obniżenie abonamentu Baselinker do minimum
Analiza porównawcza integracji metod dostawy
Przypisanie usług kurierskich w IdoSell do usług kurierskich serwisów zewnętrznych. Przykładowe integracje logistyczne po stronie Baselinker:
- Wysyłam z Allegro, aPaczka (integracja aPaczka z IdoSell), DPD, InPost Kurier, InPost Paczkomaty, Poczta Polska
Przypisanie usług kurierskich w IdoSell do usług kurierskich serwisów zewnętrznych. Przykładowe sposoby mapowania usług kurierskich w systemie IdoSell:
Usługa kurierska w serwisie zewnętrznym / Usługa kurierska w IdoSell
- Odbiór osobisty w punkcie sprzedawcy – Odbiór osobisty
- Odbiór osobisty w punkcie sprzedawcy pobranie – Odbiór osobisty
Wysyłam z Allegro (Allegro Delivery)
- Allegro Kurier24 InPost – Allegro Kurier 24 InPost
- Allegro Paczkomaty InPost – Allegro Paczkomaty 24/7 InPost – wszystkie rozmiary
- Allegro Paczkomaty 24/7 InPost – Allegro Paczkomaty 24/7 InPost – wszystkie rozmiary
- Allegro Odbiór w Punkcie DPD Pickup – Allegro Odbiór w Punkcie DPD (Polska)
- Allegro One Box, UPS – Allegro One Box, (UPS) (Polska)
- Allegro One Box, One Kurier – Allegro One Box, (One Kurier) (Polska)
- Allegro One Box, One Kurier – dostawa dzisiaj – Allegro One Box – dostawa na dzisiaj (Polska)
- Allegro One Box, DPD – Allegro One Box (DPD) (Polska)
- Allegro One Kurier – dostawa dzisiaj – Allegro One Kurier – dostawa na dzisiaj (Polska)
- Allegro One Kurier – dostawa jutro – Allegro One Kurier – dostawa na jutro (Polska)
- Allegro Kurier Pocztex – Allegro Kurier Pocztex (Polska)
- Allegro Odbiór w Punkcie Pocztex – Allegro Poczta Polska Odbiór w Punkcie
- Allegro Automat Pocztex – Allegro Automat Pocztex (Polska)
- Allegro ORLEN Paczka – Allegro ORLEN Paczka
- Allegro Pocztex Kurier 48 – Allegro Pocztex Kurier 48
- Allegro Punkty Poczta, Żabka – Allegro Poczta Polska Odbiór w Punkcie
- Allegro One Punkt, One Kurier – Allegro One Punkt, (One Kurier) (Polska)
- Allegro One Punkt, UPS – Allegro One Box (UPS) (Polska)
Własne:
- Paczkomaty InPost – Allegro Paczkomaty 24/7 InPost – wszystkie rozmiary
- Paczkomaty InPost pobranie Allegro Paczkomaty 24/7 InPost – wszystkie rozmiary
Potencjalne błędy na listingu zamówień:
- Notatka do zamówienia: Allegro Automat ORLEN Paczka (Uwaga: Forma dostawy wybrana przez klienta w formularzu po zakupowym nie jest przypisana do usługi kurierskiej w IAI-Shop.com)
- Notatka do zamówienia: Allegro MiniPrzesyłka (Uwaga: Forma dostawy wybrana przez klienta w formularzu po zakupowym nie jest przypisana do usługi kurierskiej w IAI-Shop.com)
Konfiguracja kurierów
- Wysyłam z Allegro (nie potrzebna jest dodatkowa konfiguracja po stronie IdoSell)
- aPaczka (integracja aPaczka z IdoSell),
- DPD (Numer klienta Masterlink/DPD, rodzaj domyślnej usługi, Login, Hasło, MasterFID/Numkat, Pozwalaj na automatyczne generowanie etykiety dla kuriera w procesach automatyzacji obsługi zamówień [nie / tak]),
- InPost Kurier Standard (brak integracji), (brak Numer klienta InPost (Id organizacji)), brak Klucza API / brak wysyłek po stronie Baselinker
- InPost Paczkomaty (wszystkie rozmiary), (brak integracji), (brak Numer klienta InPost (Id organizacji)), brak Klucza API / wysyłki po stronie Baselinker (brak integracji po stronie IdoSell)
- Poczta Polska (dodanie do pola referencji zmiennej [iai:order_id])
Szczegółowe określenie zawartości a Pole referencji?
Jedne z wielu zmiennych
- [iai:order_id] – ID zamówienia
- [iai:order_sn]
Różnica między order_id a order_sn w tabeli zamówień w systemie E-commerce
Order_id jest kluczem podstawowym identyfikatora. order_sn to numer zamówienia.
Order_id jest kluczem podstawowym identyfikatora.
Order_sn to numer zamówienia.
Potencjalne błędy związane z integracją kurierów:
- System zaproponował inną liczbę paczek niż zwróciło Allegro. System przydzielił: 1 Allegro zwróciło: 2
Wielopaczkowość (wieloprzesyłkowość)
Wielopaczkowość, czyli włącznie algorytmu dzielenia towarów na paczki.
- Niektórzy z kurierów zmapowanych w panelu nie mają włączonej opcji dzielenia zamówień na paczki.
- Niektórzy kurierzy nie obsługują opcji dzielenia zamówień na paczki, wtedy IdoSell rozdziela zamówienia. Następuje to tylko w przypadku, kiedy w zamówieniu są towary z co najmniej 2 ofert Allegro. Lista kurierów, którzy nie obsługują wieloprzesyłkowości (zamówienia z Allegro z tym kurierami będą rozdzielone w panelu).
- Allegro Odbiór w Punkcie DPD (Polska)
- Allegro One Box (DPD) (Polska)
- Allegro One Punkt (DPD) (Polska)
- Allegro Automat Orlen Paczka (Polska)
- Allegro Odbiór w Punkcie Orlen Paczka (Polska)
Generowanie etykiet

Etykiety w menadżerze obsługi IdoSell można generować ręcznie lub automatycznie. Na pierwszym etapie konfiguracji sklepu, etykiety warto generować ręcznie ze względu. Takie ustawienie pozwala przeprowadzić test obsługi zamówień niezbędny do prawidłowego działania systemu na masową skalę.
W ten sposób minimalizujemy też ryzyko popełnienia jednorazowo większej ilości błędów. Warto też wiedzieć, w jaki sposób ręcznie wygenerować etykietę, na wypadek awarii akcji automatycznych lub potrzeby obsłużenia zamówienia, które wypadło z akcji automatycznych.
Ręcznie etykiety w IAI generujemy z poziomu karty zamówienia lub za pomocą Grupowej Edycji Zamówień. Generując etykiety za pomocą grupowej edycji zamówień IdoSell warto znaleźć odpowiedź na dwa dodatkowe pytania:
- Czy system IdoSell samodzielnie dopasuje domyślny gabaryt paczki? I od czego to zależy? Czy w każdym przypadku?
- Jaki jest sposób nadania?
Wyznaczanie gabarytu na podstawie wymiarów towarów z zamówienia można uruchomić tylko w niektórych z usług kurierskich (InPost). W celu prawidłowego działania tej funkcji należy uzupełnić wymiary wszystkich towarów.
Automatyczne generowanie etykiet
System zarządzania magazynem WMS IdoSell pozwala na automatyczne generowanie numerów przesyłek oraz wydruków dla kuriera poprzez powiązanie generowania numerów etykiet ze zmianą statusu zamówienia.
Na automatyzację tego działania pozwala opcja: Automatyzacja generowania przesyłek etykiet dla kurierów w jednym z dwóch trybów: z podziałem na źródło pochodzenia lub bez podziału na źródło pochodzenia.
Początkowo bezpieczniej jest włączyć automatyczne generowanie przesyłek dla części zamówień, np. tych pochodzących z pozostałych źródeł zamówień (np. wygenerowanych ręcznie), a po opanowaniu tego procesu (likwidacja błędów i obserwacja wąskich gardeł), można dołączyć automatyczne generowanie przesyłek dla zamówień ze sprzedaży internetowej (ze sklepu) i w ostateczności dla zamówień z serwisów sprzedażowych i zamówień docierających do systemu po API.
Gospodarka magazynowa (pakowanie produktów)

Gospodarkę magazynową w IdoSell można prowadzić na 3 sposoby: ręcznie, masowo i automatycznie. Jednym z podstawowych zadań magazynu jest pakowanie produktów. Najprostszym sposobem zakomunikowania innym pracownikom, że towar został spakowany.. jest oznaczenie pozycji towaru w zamówieniu jako „spakowane”.
Ręczne oznaczanie towarów jako „spakowane” wykorzystujemy w sytuacjach wyjątkowych, kryzysowych, np. wtedy kiedy inne metody zawodzą lub jeśli jakieś zamówienie wypadło z obiegu. Jeżeli towar w zamówieniu oznaczone zostaną jako spakowane, zamówienie „przeskoczy” ze statusu PAKOWANE do statusu SPAKOWANE.
Masowe pakowanie produktów jest rozwinięciem ręcznej metody. Tym razem jednak nie wchodzimy na kartę zamówienia, ale oznaczamy zamówienia, z których towary chcemy spakować i generujemy listę do pakowania. Na tej podstawie towary w tych zamówienia zostaną oznaczone jako „spakowane:. Akcja może potrwać do 1h. Po tym czasie zamówienie zostanie też przeniesienie do statusu SPAKOWANE.
Pracę na magazynie możemy zautomatyzować za pomocą skanera, czyli telefonu, kolektora danych lub innego urządzenia, na którym zainstalujemy aplikację do skanowania kodów kreskowych (w IdoSell jest to aplikacja Scanner). „Strzelając” w kod kreskowy weryfikujemy towar z zamówień i przenosimy zamówienie do kolejnego statusu.
Mała uwaga. Weryfikacja towarów w zamówieniu, tak ręczna, masowa jak i automatyczna wywołuje oznaczenie pozycji towaru w zamówieniu jako spakowane . nie jest równoznaczne z zejściem towaru ze stanu. Obniżenie stanu magazynowego zachodzi po przerzucenia zamówienia do statusu WYSLANE.) W tym miejscu dajemy tylko informacje, że zamówienie zostało spakowane.
Komunikacja z klientem
Wysyłanie powiadomień do Allegro i do klienta ze sklepu
Jeżeli chodzi o wysyłanie powiadomień do Allegro z IdoSell, to informacje o kurierze i numerze przesyłki zamówienia wysyłane są do Allegro i eBay automatycznie w momencie zamykania zamówienia w panelu (zamknięcie zamówienia w panelu = osiągnięcie statusu Wysłane).
Wystawione faktury / eparagony będą automatycznie wysyłane na email kupującego, tak w momencie, gdy zamówienie osiągnie status Wysłane/Odebrane
- sprawdzić, czy są skonfigurowane skrzynki mailowe
- sprawdzić, czy sklep wysyła wiadomość o zamówieniu do sprzedającego
- sprawdzić, czy sklep wysyła wiadomość o zakupie do klienta
- sprawdź konfigurację konta Allegro: sposób wysyłania faktury: Jeżeli klient poprosi o fakturę, domyślnie wystawiaj fakturę (elektroniczną / papierową)
Wysyłanie powiadomień do Allegro (numer przesyłki, faktura) oraz powiadomień do klienta (faktura, paragon fiskalny) zostanie wykonana automatycznie podczas zamykania zamówienia pochodzącego z serwisu aukcyjnego. Allegro obsługuje usługi jedynie polskich kurierów: UPS, GLS, Poczta Polska, DHL, InPost. W przypadku wyboru innego kuriera, do serwisu Allegro nie zostanie wysłana informacja o nadanym numerze przesyłki, czyli moduł będzie działał jak dotychczas.
Moduł księgowy
Ustawienia faktur w IdoSell (moduł księgowy): dostosowanie numeracji i wyglądu faktur, faktur korygujących, paragonów fiskalnych (konfiguracja Printer: jaka drukarka fiskalna?) /wymagany system zarządzania magazynem WMS IdoSell/
Konfiguracja dokumentów sprzedaży i ich wysyłki (EDI)
Dotychczasowe ustawienia sugerują, że do zamówień z IdoSell wystawiane są faktury z integratora Baselinker. Faktury dodawane są ręcznie do IdoSell, skąd wysyłane są mailem do klienta.
- Dokumenty sprzedaży wystawiaj
- Rodzaj dokumentów sprzedaży, które będą dostępne dla kupujących
- Wystawione faktury/eparagon będą automatycznie wysyłane na e-mail kupuj
- Dokument będzie wysyłany
- Szablony dokumentów sprzedaży (drukowanych i elektronicznych)
- Pro forma, Potwierdzenie sprzedaży, Faktura VAT, Faktura VAT korygująca
- Przedrostek w numerze faktur VAT / faktura korygująca VAT
- IdoSell domyślnie: FV EL / FK EL
- Baselinker ustawienie: PAB 1043/10/2024 / PABB
Ustawienia wydruków dokumentów sprzedaży
- Wymagaj wystawienia faktury VAT przed wydrukowaniem paragonu fiskalnego (nie)
- Umieść instrukcję zwrotu na potwierdzeniu sprzedaży (tak)
Szablony dokumentów sprzedaży (drukowanych i elektronicznych)
- Brak szablonu paragonu fiskalnego
- Brak możliwości zmiany numeracji faktury IdoSell
- Instalacja na komputerze, z którego drukowane są paragony fiskalne, endpoint aplikacji pomocniczej IAI Printer. Po instalacji aplikacja dostępna będzie w pasku menu systemu Windows.
- Dodanie drukarki fiskalnej do aplikacji, wskazanie portu USB (port mapujemy z menadżera urządzeń komputera).
- Zmapowanie stawek VAT (dostosowanie stawek VAT do symboli jakie są na samej drukarce).
- Wydruk paragonu testowego
- Dodaj drukarkę fiskalną do panelu sklepu (testuj połączenie z drukarką)
- Dodaj użytkownikom dostęp do drukarki.
- Jeśli paragon się nie drukuje, zweryfikuj port i parametry połączenie ()
Konfiguracja Printer
Ile jest stanowisk pracowniczych? (edycja każdego użytkownika panelu). Na każdym stanowisku może być do 3 drukarek. Wskazać domyślną drukarkę fiskalną dla danego stanowiska (drukarka paragonów fiskalnych, kasa online), drukarkę dokumentów sprzedaży (faktur, faktur korygujących) oraz drukarkę etykiet.
Ile jest drukarek? Printer obsługuje wydruk dokumentów sprzedaży, który służy do błyskawicznego wydruku dokumentów niefiskalnych bez konieczności ich wcześniejszego podglądu.
Czy IdoSell umożliwia automatyczny wydruk dokumentów fiskalnych?
Ustawienia drukarek
- Ustawienia drukarki wydruków fiskalnych (paragonów i faktur) (brak drukarki fiskalnej)
- Dodaj drukarkę fiskalną
- Ustawienia drukarki wydruków w formacie A4 (potwierdzeń sprzedaży, faktur niefiskalnych, etykiet i naklejek)
- Dodaj drukarkę
Przed zainstalowaniem programu należy określić czy na drukarce mają być drukowane paragony i faktury VAT z wielu komputerów, czy z jednego – tego, do którego podpięta jest drukarka fiskalna.
Moduł BL Zamówienia – IdoSell Sprzedaż
Sprawdzenie konfiguracji i ustawień modułów BL Zamówienia – IdoSell Sprzedaż (porównanie listy zamówień na obydwu systemach), przegląd statusów w Baselinker.
Ustawienia faktur w IdoSell (moduł księgowy): dostosowanie numeracji i wyglądu faktur, faktur korygujących, paragonów fiskalnych (konfiguracja Printer: jaka drukarka fiskalna?) /wymagany system zarządzania magazynem WMS IdoSell/
- sprawdzamy, czy zamówienia są dodawane do sklepu (Czy zamówienia pobierane z marketplace mają być zapisywane w sklepie internetowym?). Sprawdzamy, czy po stronie IdoSell można filtrować zamówienia z różnych marketplaces (ustawiamy widok). Sprawdzamy czy system IdoSell pobiera zamówienia z Allegro.
- włączyć po stronie Baselinker w integracji IdoSell Statusy powiązanie statusów (przekazywanie i aktualizowanie statusów zamówień w sklepie IdoSell). W tym celu konieczne jest porównanie statusów i odpowiednie ich zmapowanie.
- Wyłączyć przekazywanie zamówień z Baselinker do sklepu IdoSell
- Włączyć obsługę Allegro po stronie IdoSell
Integracje logistyczne
Sprawdzamy integracje logistyczne: ilość integracji i czy po stronie IdoSell skonfigurowane są wszystkie usługi logistyczne.
- Wysyłam z Allegro (podstawowe zadanie, każdy to ma). Warto przejść do ustawień danego kuriera, aby zweryfikować domyślne ustawienia (sprawdzić czy są podpięte wszystkie konta Allegro, zweryfikować ustawienia danych nabywcy, „Sprawdzić szczegółowe określenie zawartości i np. przypisać numer zamówienia do etykiety, ustalić format etykiety, wymiary etykiety A4 / A6). Mapowanie usług kurierskich z Wysyłam Allegro do IdoSell, schemat mapowania na stronie IdoSell (najczęstsze błędy: Ustaw ubezpieczenie przesyłki za pobraniem na całą wartość pobrania, błędne zmapowanie usługi, błąd gabarytu, JSON (ponowne zapisani konfiguracji), items.value: Ubezpieczenie…), i obsłużyć testowe zamówienie
- Pozostałe, np. aPaczka, DPD, InPost Kurier, Inpost Paczkomaty, Poczta Polska (zawsze trzeba wprowadzić punkt nadania). (Trzeba sprawdzić każdą konfigurację kuriera i obsłużyć testowe zamówienie
Test modułów logistycznych. Obsługa testowego zamówienia. Podpięcie testowego konta Allegro (i każdego innego serwisu aukcyjnego). To co działa po stronie Baselinker, powinno też przyjmować zamówienia po stronie IdoSell. Przepięcie modułów kurierskich i ich przetestowanie, to zadanie a prior.
Akcje automatyczne

- Automatyzacja procesów obsługi zamówień w IdoSell
- Akcje automatyczne Idosell
- eliminacja ręcznych powtarzalnych czynności
- Automatyzacja wystawiania dokumentów sprzedaży dla zamówień (gdy status Wysłane, Wystawiaj fakturę: Nigdy?, Wystaw i wydrukuj paragon fiskalny, Nigdy?)
- Automatyzacja generowania przesyłek i etykiet dla kurierów (tak / nie)
- Automatyzacja zmian statusów zamówień
Automatyzacja zmian statusów zamówień
Po przyjęciu nowego zamówienia:
- Jeżeli zmówienie jest płatne przy odbiorze, zmień jego status na „Realizowane” lub na „Oczekuje na dostawę” (nie)
- Jeżeli zamówienie jest płatne kredytem kupieckim, zmień jego status na „Realizowane” lub na „Oczekuje na dostawę” (nie)
- Jeżeli zamówienie jest z przedpłatą, zmień jego status na „Oczekuje na wpłatę” (tak)
- Jeżeli wystąpi błąd aktualizacji danych formularza pozakupowego w zamówieniu pochodzącym z aukcji, zmień jego status na „Wstrzymane” (tak)
- Jeżeli źródłem pochodzenia zamówienia jest serwis Allegro i wybrano kuriera „Allegro Paczkomaty 24/7 InPost” oraz liczba zamówionych towarów przekracza 1 SKU, zmień jego status na „Wstrzymane” (nie)
- Jeżeli w zamówieniu, wystąpił błąd generowania etykiety dla kuriera, zmień jego status na „Wstrzymane” (tak)
Po opłaceniu zamówienia:
- Jeżeli zamówienie dotyczy tylko towarów wirtualnych, zmień jego status na „Wysłane” (nie)
- Jeżeli zamówienie dotyczy towarów innego typu, niż wirtualne, zmień jego status na „Realizowane” lub na „Oczekuje na dostawę” (tak)
Po przyjęciu wszystkich towarów do zamówienia na magazyn realizujący:
- Zmień jego status na „Realizowane” lub na „Oczekuje na wpłatę” (tak)
- Automatycznie oznaczaj przyjęte towary jako „pozycje spakowane” (tak)
- Jeżeli wszystkie towary w zamówieniu mają oznaczenie „pozycja spakowana”, zmień jego status na „Spakowane” (tak)
Podczas realizacji zamówienia na magazynie:
- Jeżeli zamówienie jest opłacone lub jest za pobraniem oraz wszystkie towary potrzebne do realizacji zostały przyjęte do magazynu własnego zmień jego status na „Pakowane” (nie)
- Jeżeli zamówienie z wybranym kurierem posiada status „Oczekuje na termin pakowania” i została osiągnięta „Planowana data pakowania zamówienia”, zmień jego status na „Pakowane” (nie)
- Jeżeli zamówienie z odbiorem osobistym posiada status „Oczekuje na termin pakowania” i została osiągnięta „Planowana data pakowania zamówienia”, zmień jego status na „Pakowane” (nie)
- Jeżeli zamówienie z wybranym kurierem powinno poczekać na wysyłkę z uwagi na ustawiony odległy termin preferowanej daty wysłania, zmień jego status na „Oczekuje na termin wysłania” (nie)
- Jeżeli zamówienie z odbiorem osobisty powinno poczekać na odbiór z uwagi na ustawiony odległy termin preferowanej daty odbioru, zmień jego status na „Oczekuje na termin odbioru” (nie)
- Jeżeli zamówienie z wybranym kurierem posiada status „Oczekuje na termin wysłania” i została osiągnięta „Planowana data wysłania zamówienia”, zmień jego status na „Gotowe do wysłania” (nie)
- Jeżeli zamówienie z odbiorem osobistym posiada status „Oczekuje na termin odbioru” i została osiągnięta „Planowana data odbioru zamówienia” to zmień jego status na „Gotowe do odbioru” (nie)
Automatyczne zamykanie zamówień:
- Jeżeli zamówienie posiada status inny niż „Wstrzymane” i nie zostało opłacone przez określoną liczbę dni, zmień jego status na „Fałszywe” (nie)
- Jeżeli zamówienie opłacone nie zostało oznaczone przez obsługę jako „Wysłane” przez określoną liczbę dni, zmień status zamówienia na „Wysłane” (nie)
Analiza akcji automatycznych i próba ich zmapowania
- wyślij FV email do klienta (i inne email) wyślij potwierdzenie zakupu
- zmieniono status przesyłki u kuriera (paczki problematyczne)
- pobrano zamówienie nieopłacone (do nieopłaconych), zamówienie zostało opłacone (do nowych zamówienie), zamówienie nieopłacone istnieje określoną ilość dni (anulowane)
Sposób testowania obsługi zamówień w IdoSell
- stworzenie statusu „Obsługa IdoSell” w Baselinker
- 1) dokonanie zamówienia testowego przez Allegro (test zamówień z Allegro /Wysyłam z Allegro/ klient chce fakturę)
- przeniesienie zamówienia testowego do statusu Obsługa IdoSell
- obsłużenie zamówienia za pomocą IdoSell
- wygenerowanie listu przewozowego i wysłanie numeru do Allegro
- wystawienie faktury w IdoSell i wysłanie faktury do Allegro
- 2) dokonanie zamówienia testowego przez Allegro (test zamówień z Allegro / Kurier DPD / klient chce fakturę)
- przeniesienie zamówienia testowego do statusu Obsługa IdoSell
- obsłużenie zamówienia za pomocą IdoSell
- wygenerowanie listu przewozowego i wysłanie numeru do Allegro
- wystawienie faktury w IdoSell i wysłanie faktury do Allegro
- 3) dokonanie zamówienia testowego przez IdoSell (test zamówień z IdoSell / Kurier DPD / klient chce fakturę)
- wystawienie faktury w IdoSell i wysłanie faktury na adres email klienta
- wygenerowanie listu przewozowego i wysłanie numeru na adres email klienta
Po zakończonej weryfikacji towarów drukuj dokumenty zamówienia na IdoSell Printer. (Wymagana konfiguracja kurierów, dostęp do działu administracja i ustawienia).
Czy IdoSell obsługuje ERPy?
Rozeznanie w pozostałych integracjach Baselinker (np. integracje Baselinker z programami ERP dostarczanymi przez zewnętrzne firmy i od razu postawić pytanie czy IdoSell współpracuje z tą firmą, a jeżeli nie, to w jaki sposób możemy obsłużyć ERP /I jaki to jest ERP/) https://www.idosell.com/pl/systemy-erp/
Integracje księgowe (program do fakturowania). Czy IdoSell obsługuje ten sam program do fakturowania, który obsługiwany jest przez Baselinker. Może się bowiem zdarzyć, że w IdoSell jeszcze nie wdrożono tej integracji. Możliwe, że trzeba będzie napisać dedykowane rozwiązanie (Dział dla Developerów IdoSell). Dostępna integracja z wFirma.
Pozostałe zagadnienia
Problem zwrotów. Co po stronie IdoSell? Przyjmowanie zwrotu od zamawiającego, Zwrot wpłaty w przypadku zamówienia opłaconego.
ustawienie statusu ZWROT.
Raporty sprzedażowe w IdoSell. IdoSell pozwala na generowanie różnych zestawień i raportów. Na ten moment nie mamy drukarek fiskalnych, stąd testowanie podesłane przez Pana nie będzie możliwe. W związku z taką możliwością prawną nie rozliczamy się przez paragony fiskalne, a przez comiesięczną ewidencję sprzedaży. Co prawda w najbliższych miesiącach planujemy wdrożenie drukarek fiskalnych, jednak na ten moment jeszcze nie.
W związku z taką formą rozliczania istotna jest dla nas możliwość eksportu zamówień z IdoSella, tak by widzieć, do których zamówień została wystawiona faktura VAT. W BL korzystamy z raportu, który wewnętrznie nazwaliśmy „Codzienne podsumowanie sprzedaży” (znajdzie Pan ten dokument w wydrukach i eksportach). W IAI robiliśmy wstępne rozpoznanie i takiego raportu wygenerować się nie da – stąd w tym zakresie trzeba by chyba próbować wyciągnąć te raporty na własną rękę (po API).
Suma cen towarów w zestawach nie zgadza się z ceną zestawu. Zestawy te będą prezentowane na dokumentach sprzedaży jako pojedyncze towary. Aby móc korzystać z wyświetlania zestawu jako lista towarów w zestawie na dokumentach sprzedaży, zsynchronizuj niepoprawne zestawy lub zmień cenę zestawu w zamówieniu