Historia marki, doświadczenie i cele
Od samego początku, czyli na długo przed rozpoczęciem działalności gospodarczej, jeszcze jako student wiążący koniec z końcem, byłem przekonany co do tego, że samozatrudnienie w obrębie prac webmasterskich jest lekarstwem na bezrobocie i perspektywicznym zajęciem oczekiwanym przez branżę ecommerce. Choć u zarania powstania firmy usługowej web3promagraco rynek usług online raczkował, tak otwierały się pierwsze furtki, jak copywriting dla stron i serwisów internetowych.
Pisanie artykułów SEO dla właścicieli serwisów internetowych w oparciu o zdobytą wiedzę marketingową zaowocowało stałą bazą klientów. Z czasem zaczęło rosnąć zapotrzebowanie na copywriterów specjalizujących się w pisaniu opisów produktowych, osób świadczących usługi wystawiania aukcji i dodawania produktów na sklepy internetowe.
Celem założenia firmy usługowej web3promagraco było i jest nawiązywanie współpracy strategicznej z partnerami biznesowymi poszukującymi osoby specjalizującej się w gospodarce magazynowej online. Praca zdalna jest bowiem wpisana w sposób organizacji pracy Michała Chechelskiego, który pełni rolę pracownika dochodzącego wykonującego zlecone mu prace z biura uzbrojonego w rozbudowane komputery i bogate oprogramowanie programistyczne.
Dotychczasowy wysiłek edukacyjny i zawodowy podejmowany przez specjalistę ds. systemów magazynowych ecommerce ukierunkowany jest na pogłębianie wiedzy i umiejętności niezbędnych do pracy zdalnej w obrębie aplikacji ecommerce, takich jak e-magazyny, hurtownie internetowe, systemy ERP (Subiekt GT), sklepy internetowe (WooCommerce, PrestaShop, IdoSell, Shoper) oraz serwisy aukcyjne (Amazon, eBay, Allegro).
Role pracownicze i funkcje usługowe
Determinantem budowy sylwetki e-magazyniera była i jest wiara w zapotrzebowanie branży ecoomerce na pracownika zdolnego do wykonywania niszowych prac magazynowych, konfiguracyjnych i webmasterskich… Prac, których nie lubią podejmować się sprzedawcy internetowi. Monotonnych prac analitycznych, konfiguracyjnych, wdrożeniowych, między-systemowych, webmasterskich i programistycznych. Świat mikro wiązań, funkcji i struktur produktowych. Z jednej strony copywriter z lekkim piórem, z drugiej strony webmaster z doświadczeniem w projektowaniu stron i budowaniu sklepów.
Monotonna praca analityczna, reagowanie na sytuacje trudne i kryzysowe, namysł nad prawidłową konfiguracją wdrożeń, wsparcie dla pracowników obsługi klienta, prawa ręka informatyka i lojalny współpracownik… Czyli SPECJALISTA DS. WALIDACJI I SYNCHRONIZACJI DANYCH, sprzedawca internetowy i pracownik obsługi klienta.
Podstawowym zakresem obowiązków e-magazyniera jest nadzorowanie i weryfikacja treści cyfrowych w bazach danych różnych systemów sprzedażowych, synchronizacja i mapowanie danych z więcej aniżeli jednego kanału sprzedażowego. Gospodarka cyfrowa opiera się bowiem na powiązaniach międzysystemowych, tak wewnątrz jednej organizacji (np. między serwisem aukcyjnym, integratorem, sklepem internetowym i systemem ERP), jak i pomiędzy jednostkami gospodarczymi współpracującymi na polu handlowym (hurtownie dropshippingowe, pośrednicy logistyczni, biura rachunkowe, etc..).
E-magazynier, jest zarówno pracownikiem „dokładającym i porządkującym dane produktowe” w sklepie, jak i administratorem (osobą kontrolującą) poprawność przepływu danych między aplikacjami ecommerce i właściwa prezentacja dowodów istnienia produktów (treści, parametrów i mediów).
Jednym z największych wyzwań gospodarki cyfrowej w aspekcie handlu elektronicznego na początku XXI wieku jest bowiem właściwa synchronizacja danych i kontrola poprawności przepływu tych danych. Połączenia (wiązania) między danymi produktowymi z różnych, wewnętrznych i międzyorganizacyjnych programów i aplikacji sprzedażowych lubią się zrywać z uwagi na jednostronnie wprowadzane zmiany. Duże znaczenie ma też jakość tych danych i sposób ich prezentacji.
Zajmowane stanowisko i obowiązki z nim związane
Jako pracownik dochodzący pracujący zdalnie z zacisza biura domowego (home office) specjalista ds. walidacji, synchronizacji i prezentacji danych, firma web3promagraco zajmuje się i zarazem jest zatrudniana do prac w zakresie obsługi systemów CMS, ERP, magazynów internetowych, integratorów danych, sklepów online i kont aukcyjnych. Do podstawowych czynności zawodowych związanych z powyższym stanowiskiem należy m.in. przypisywanie i katalogowanie danych produktowych w odpowiednich kategoriach towarowych na magazynach i sklepach online.
Ponadto do realizowanych przez web3promagraco zadań należy przygotowywanie opisów produktów, zarówno charakterystyk marketingowych, jak i specjalizacji technicznych; Analiza danych produktowych, wyszukiwanie produktów w bazach danych; wiązanie produktów po ID, EAN, SKU i tytułach. Analiza poprawności wyświetlania się opisów i zdjęć; Obróbka graficzna zdjęć produktowych, kadrowanie, formatowanie, wycinanie tła, cieniowanie i inne prace poprawiające jakość wizualizacji danych produktowych.