Michał Chechelski
CEO Proma&Graco

Pon – Pt 10.00 – 18.00
Sobota: 10.00 – 16.00

Dodawanie produktów do sklepu internetowego kreacja opisów

Wprowadzanie danych produktowych, uzupełnianie kart sklepowych i opisów dla aukcji internetowych, kreacja treści promocyjnych, wypełnianie specyfikacji, nanoszenie zmian.

Kreatywna i zindywidualizowana optymalizacja treści ofert sklepowych, pozycjonowanie serwisu metodą organiczną z wykorzystaniem słów kluczowych i technik SEO.

Profesjonalne dodawanie produktów na magazyny, sklepy i serwisy aukcyjne.


Dodawanie produktów
Jak to się robi?

 

Trafiłeś na tę stronę najpewniej dlatego, że szukasz wsparcia przy dodawaniu produktów na sklep internetowy lub chcesz wiedzieć więcej na ten temat. Jest to bowiem czynność wielokrotnie powtarzana.

Jeśli tak, to dobrze trafiłeś, zajmujemy się tym profesjonalnie i postaramy się przekazać ci część naszej wiedzy. Co to znaczy profesjonalnie? To znaczy, że wiemy jakie znaczenie mają opisy dla klientów i w jaki sposób wpływają one na SEO pozycjonowanie sklepu internetowego. Zdajemy sobie też sprawę z tego, że nie zawsze jest to największy czynnik sukcesu.

 

Spis treści
Charakterystyka problemu
Kwestia oprogramowania sklepu
Zarys teorii produktu
W jaki sposób dodawać produkty?
Czy opis jest niezbędny?
Pliki graficzne w procesie
Masowy eksport & import

 


Charakterystyka problemu

 

Dodawanie produktów do sklepu internetowego jest to, w dużym skrócie, kwestia uzupełnienia kartoteki produktowej. Elementarne zadanie stojące przed obsługą sklepu. W praktyce pojęcie to dotyczy ręcznego tworzenia kart produktów. W procesie automatycznym, zadanie to określa się najczęściej jako masowy eksport i import danych. I ma niewiele wspólnego z tym, o czym tu piszemy (choć jest tego pochodną). W tym zadaniu chodzi o pierwotne wprowadzenie danych. To w jaki sposób wykonamy tę pracę będzie miało znaczenie dla wtórnych procesów.

Niemniej czynność w dużej mierze powtarzalna, wymagająca zaledwie podstawowej wiedzy na temat oprogramowania sklepu i dość dobrego zrozumienia zasad dotyczących pozycjonowania organicznego. Można powiedzieć, że jest to nieskomplikowane zadanie, które trzeba wykonać rozważnie. Należy bowiem pamiętać, że tworzymy coś, co teoretycznie może zostać odnalezione przez każdego, kto ma do dostęp do Internetu.

Poszerzanie oferty o nowe modele, wzory. Do tego dochodzą różnego rodzaju zmiany w opisie. Korekta błędów, odświeżenie oferty. To wszystko składa się na zapotrzebowanie.

 


Kwestia oprogramowania sklepu

 

Zatowarowanie sklepu internetowego nieco różni się od przyjmowania produktów na tradycyjnym magazynie. Niemniej w świecie wirtualnym jest czynnością wykonywaną na co dzień.

Sklepy mają różne mechanizmy zarządzania danymi. Niektóre wyposażone są w kreatory wizualne (np. DIVI, Elementor, WP Bakery, Visual Composer). Inne wymagają wprowadzania danych w oparciu o kod HTML/CSS.

 


Zarys teorii produktu

 

Jakie rzeczy można dodać do sklepu internetowego? W zasadzie każdą, nie tylko fizyczną rzecz, ale i usługę. Produktem może być zarówno typowa rzecz, jak piórnik szkolny, ale i domek letniskowy na działkę, kamper czy usługa układania płytek glazurniczych. Produktem jest wszystko, czego celem jest przyciągnięcie uwagi, zakupu, a następnie konsumpcji (Kotler i Armstrong, 2012, s. 311).

Jedną z wad Internetu jest to, że człowiek nie może dotknąć i poczuć rzeczy. Dlatego musimy pokazać klientowi „dowody istnienia produktu” i powiązanych z nim usług. Karta produktu może go promować. Niekoniecznie poprzez długi opis, ale np. grafikę z opisem cech. Klientom należy przedstawić specyfikację techniczną produktu. Jeśli produkt jest skomplikowany, należy wyjaśnić sposób użytkowania i funkcje.

 


W jaki sposób dodawać produkty?

 

Przede wszystkim należy to zrobić w przemyślany sposób. Przed rozpoczęciem pracy należy wykonać kopię bazy danych. Środowisko powinno być zaktualizowane i wolne od błędów. Na sklepie nie powinny w tym samym czasie pracować 2 osoby.

Szczególną uwagę należy zwrócić na ewentualne pojawienie się wielokrotnie powielanego błędu. Z uwagi na to, że jest to czynność czasochłonna i kosztowna. Każdy błąd skutkuje poczuciem straty czasu.

Dane wprowadzamy krok po kroku. Nie spieszymy się, ale też nie pracujemy wolno. Opisy produktów zawsze kreujemy oryginalne. Zwracamy uwagę na SEO pozycjonowanie.

dodawanie produktów do sklepu internetowego Google Shooping

 

 

 


Czy opis jest niezbędny?

 

Nie komplikując… Doświadczenie uczy, że karta produktu ma znaczenie. Niekoniecznie musi to być długi opis. Niekiedy wystarczy dodać zdjęcia z opisem krótkim.

Powtórzę i tym razem, że nie zawsze kreacja długich opisów produktów jest celowa. Niekiedy wystarczy krótki opis. Kreacja opisów, tak, zwłaszcza jeśli na sklepie jest tylko kilka produktów. Wtedy tworzy się landing page, które są pozycjonowane w wyszukiwarce google, tak jak inne strony internetowe.

„W ramach powierzanych nam zadań znaleźć można kreację opisów produktów. Nie jest to jednak czynność niezbędna, niekiedy właściciele sklepów rezygnują z oryginalnych treści na rzecz innego rozwiązania (np. decydują się reklamę)”. Czy całkowita rezygnacja z pozycjonowania organicznego jest odpowiednim podejściem? Myślę, że w wielu okolicznościach tak.

 

 


Pliki graficzne w procesie

 

I w tym miejscu pojawia się przestrzeń do obróbki graficznej. Nie można wprowadzić plików graficznych w sposób niechlujny, bez wcześniejszego zmniejszenia ich ciężaru. Nawet jeśli sklep sam optymalizuje zdjęcia. Zmniejszamy i formatujemy zdjęcia. Odpowiednio układamy w galerii zdjęć.

To, które z tych czynności mają zostać wykonane i w jaki sposób zależy w głównej mierze od oczekiwań klienta. Od założonego budżetu. Jakość danych a dalsze ich wykorzystanie. Na przykład: dzięki atrybutom możemy stworzyć filtr sklepowy.

 


Masowy eksport & import

 

… Czyli wykonać import – eksport danych. Sprawa nieco bardziej skomplikowana, ale w wielu przypadkach możliwa do realizacji (albo przetestowania). Zobacz więcej na stronie: Import produktów na sklep serwis aukcyjny API XML CSV