Kompleksowo zaprojektowana strona internetowa

  • webmasterka z pasją
  • Projektowanie stron
  • i ich pozycjonowanie

Do projektowania strony internetowej, poza szczyptą wiedzy webmasterskiej i znajomości języków strukturalnych HTML, CSS… Konieczna jest też znajomość języków programowania takich jak PHP i javascript. Dodatkowo trzeba mieć podstawową wiedzę na temat obsługi takich programów jak Notepad++ czy Atom. Ponadto przyda się klient FTP, taki jak np. FileZilla Pro

Jeśli korzystasz z przeglądarki Edge możesz przeczytać ten artykuł na głos!

Projektowanie stron WWW wprost łączy się z jej pozycjonowaniem w wyszukiwarkach internetowych. Od prostego zaindeksowania, po stopniowe podnoszenie jej pozycji. Ważne jest dbanie o ranking strony, tzn. jej pozytywną ocenę przez roboty indeksujące.

Nie obejdzie się przy tym bez promowania strony w samej wyszukiwarce, jak i na innych serwisach internetowych (ostatecznie też w mediach społecznościowych). Pozycjonowanie zewnętrzne jest bowiem z założenia jednym z warunków stopniowego podnoszenia strony w rankingu wyszukiwania.

Content marketing, copywriting i linkowanie wewnętrzne są fundamentem, na którym stawia się strukturę kodową strony internetowej. W procesie projektowania możliwa jest praca nad strukturą serwisu bez posiadania jakichkolwiek treści, ale w praktyce łatwiej jest podchodzić do tego procesu w sposób kompleksowy, tzn. tworzyć dzieło pełne, czyli takie, które będzie zarówno ładne, jak i praktyczne. Wcześniej możemy przygotować strukturę strony, ale z czasem zauważymy, że dalsza praca nad jej wyglądem wymaga odpowiedzi na pytanie: pod jakiego typu treści tworzyć projekt?

Kompleksowe podejście do projektowania strony zakłada jej zbudowanie, promowanie i wypozycjonowanie w wyszykiwarce. Tylko takie podejście można określić mianem praktycznego i zarazem pragmatycznego (celowego). Tylko w ten sposób osiągniemy wszystkie cele, a w tym nade wszystko nasz cel główny – pozyskanie klienta. Podejście to można też określić mianem administracyjnego. Jeśli bowiem zaniedbamy któryś z elementów naszej pracy, czyli “osiądziemy na laurach” w zakresie poprawy wyglądu strony… Lub przestaniemy pracować nad jej treśćmi czy promocją zewnętrzną, to z czasem, któryś z tych elementów zacznie ciążyć na innych i niwelować nasz wysiłek marketingowy. Oczywiście istnieje pewna granica, moment, w którym strona jest już gotowa pod względem tych trzech elementów składowych. Niemniej jest to moment przełamania, od którego należy liczyć czas i określać go mianem “starzenia się strony”.

Układ siatki

Dostosowanie strony do wymogów nowoczesności wymaga oparcia treści o strukturę zbudowaną na układzie siatki.

Mobilne menu

To nie przyszłość, a już teraźniejszość. Większość z nas serfuje w Sieci za pomocą urządzeń mobilnych.

Formularz

Funkcyjne strony to większa szansa na pozyskanie klienta. Pozwól na szybkie nawiązywanie kontaktu i składanie zamówień.