Serwis aukcyjny to najlepsze miejsce do sprzedaży. Na Zachodzie mamy obecnie trzy większe portale sprzedażowe: Amazon, eBay i Kaufland. Najbliżej polskiemu modelowi konsumpcji leży dawny Real. Wielu z nas kupowało też już na Amazon czy eBay. Choć mamy nieco inne zwyczaje zakupowe, to “nauczyliśmy się już”, że są to proste i atrakcyjne metody na udany zakup. Sprzedawcy szybko podpatrzyli ten trend i z coraz większą siłą akcentują swoją e-obecność.
Jedną ze stale popularnych platform sprzedażowych w Europie Zachodniej jest marketplace założony przez Pierre’a Omidyara. Niemcy, Francuzi, Anglicy, Hiszpanie czy Włosi… wszyscy Europejczycy chętnie serfują po amerykańskim pasażu w lokalnej odsłonie językowej. eHandlowcy z Polski od lat testują jego możliwości sprzedażowe i robią to z naprawdę dobrym skutkiem.
Co prawda nie znam się zbyt dobrze na strategiach i politykach organizacji takich przedsięwzięć, ale z webmasterskiego punktu widzenia wygląda to w ten sposób, że trzeba wystawić aukcję, która dobrze wygląda i jest odpowiednio skonfigurowana (w sobie i wokół naszego systemu sprzedażowego). Na każdym z pasaży WWW odbywa się to nieco inaczej, choć opiera na bardzo podobnych zasadach.
Na platformie eBay sprzedawca ma możliwość dodania szablonu aukcyjnego wzbogaconego o kaskadowe arkusze stylów (CSS) i nieco poprawić prezentację produktu. Choć dodanie templatki wymaga nieco wprawy, bo trzeba ją zaprojektować (lub kupić), odpowiednio wyedytować (podlinkować), dodać logo i inne grafiki, dane kontaktowe, zmienić kolorystykę i poprawić design. Niekiedy też, zwłaszcza jeśli szablon montuje się w systemie sprzedażowym (sklep lub integrator), to zamiast opisów i zdjęć (dla każdej aukcji osobno) wprowadzamy metatagi automatyzujące ten proces. Jeśli szablon nie będzie podpięty pod żaden z menadżerów produktów, możemy skorzystać z usług kreatora szablonów (najczęściej poprzez zakup odpowiedniego szablonu). Warto w tym miejscu podkreślić, że twórca i zarazem sprzedawca tego szablonu (a w zasadzie usługi) może zabronić pogłębionej edycji i wykorzystywania szablonu poza oprogramowaniem, które obsługuje.
I na tym powinno się skończyć nasze zainteresowanie szablonem. Wykonawca musi jednak reagować też na sygnały wynikające z niewłaściwego wyglądu templatki. Wsparcie merytoryczne i usługi pozakupowe stanowią istotny czynnik trwały, choć nic tak nie łączy jak zaufanie.
Najlepsze szablony eBay
Poniżej prezentujemy kilka templatek eBay, które oferujemy naszym klientom. Templatki wykonujemy samodzielnie i przy udziale podmiotów trzecich (kupujemy struktury, elementy graficzne lub zamawiamy nowe szablony “szyte na miarę”).