Choć pandemia daje we znaki – walczymy. W praktyce zmieniło się na lepiej, ale umierają ludzie, jesteśmy izolowani, więc jest nerwowo. My e-usługodawcy też odczuwamy wpływ epidemii COVID-19, ale nieco mniej niż inni, dlatego i tym bardziej łączymy się z innymi. Jesteśmy trochę z boku, ale dotyka nas los każdego człowieka. Epidemia – epidemią, a klienci zamawiają i jeszcze sprzedają. Wydaje się wręcz, że pandemia rozwija rynek e-commerce i tylko jeśli nie zabraknie ludziom pieniędzy (tu rząd nieśmiało prosimy o dodrukowanie, bo sami nie możemy) a sama pandemia lekko przygaśnie, to może uda się uratować cały rynek.
Ważne aby to był rynek silniejszy. Rynek z bardziej pewną ręką, bo jak na razie można mu co nieco zarzucić. Przede wszystkim jeśli chodzi o wdrażanie amerykańskiego stylu podarków za konsumpcję. Tu na usta ciśnie się prośba o inwestycję w komentarze wideo. Trochę abstrakcyjny, ale jak twórczy pomysł. Niestety, pomimo instalacji czterech wtyczek: Video Comments Webcam Recorder, Video Posts Webcam Recorder i Video Share VOD – Turnkey Video Site Builder nie jestem w stanie przeprowadzać wszystkich operacji z poziomu WordPress. W zasadzie dużo wtyczek, które mało upraszczają, albo wciąż wymagają dużo pracy.
Na razie więc walczymy o klienta w sposób tradycyjny, tj. słowem pisanym, a jeśli będę chciał coś nagrać, to wykorzystam do tego YT. Udostępnienie kamery komputera to jedyna bariera, po której pokonaniu można już zacząć tworzyć wideo klipy. WordPress nie pozwala na pomniejszenie obrazu, ale to raczej przemyślane ograniczenie. Filmy, czy po prostu wideo klipy na stronie internetowej są dużo lepszą reklamą aniżeli zdjęcia. Kolejnym, być może znowu celowym ograniczeniem, tym razem po stronie Divi jest nie-wyświetlanie wideo na stronie bloga z dynamicznie wyświetlanymi postami. Film ukazuje się po przejściu na stronę wpisu. Post otwiera się klikając na tytuł, a to można przeoczyć, stąd tytuł może powinien mieć w sobie jakąś podpowiedź? W przypadku wpisów takle zastosowanie wchodzi w grę. Trochę żal, że filmik wyświetla się dopiero na stronie wpisu, ale czy nie miało być optymalnie?
Jeśli mamy już wideo klip na stronie WordPress, to teraz musimy zadbać o komfort użytkowania (po amerykańsku User Exp.). Zacznijmy od wyłączenia głosu i automatycznego włączania wideo klipu w momencie otwarcia strony (a jeszcze lepiej w momencie wyświetlenia danego fragmentu strony). Trzeba do tego użyć skryptu, którego osadzenie może nie być już takie proste.
Wpis jest już na tyle dojrzały pod względem czasu i treści, że można zmienić tytuł roboczy. Miało być o zawieszeniu planowania), a jest o osadzaniu mediów na stronach WordPress. Osobiście uważam, że takie szybkie, krótkie filmiki bardzo dobrze sprawdzają się jako komentarze i reklama – masowy i bezosobowy sposób komunikacji ze wszystkimi klientami. Plik wideo dobrze też wygląda mając w tle czystą treść. To wygląda inaczej, ciekawie, czysto…
Widz nabiera świadomości tego co myśli, co robi i czym się zajmuje osoba po drugiej stronie… osoba / firma, z którą człowiek ten współpracuje. Lubię przy tym pokazywać prawdziwego siebie, mówić prosto o tym co robię i zachęcać do pogłębiania tego zagadnienia. Klientom polecam znalezienie własnego podejścia, być może bardziej profesjonalnego (i na pewno w lepszym plenerze). Można też pokusić się o nieco lepsze rozwiązanie, jakim są napisy naniesione na nagranie (wstawka z przodu i zakończenie od razu), ale tu znowu coś trzeba zrobić z tym, żeby nie musieć pokonywać kolejnych problemów programowych, czasowych i mentalnych.
Tak czy inaczej możliwość szybkiego dodania wideo komentarza do wpisu bardzo rozjaśnia nudny wpis. Nawet jeśli weźmie się na szalę wszystkie ograniczenia związane z osadzaniem klipu wideo na stronie WordPress i sklepie WooCommerce, tak można to zrobić łatwo, szybko i sprawnie… A to dzisiaj najważniejsze.