Karta produktowa na sklepie internetowym z długimi opisami RWD (krzyżówka opis i zdjęcia)

Od kilku już lat fascynuje mnie rewolucja, jaka zachodzi w oprogramowaniu sklepów internetowych. Moją uwagę przykuwa zwłaszcza jeden z aspektów tej rewolucji – możliwość używania wizualnych kreatorów stron internetowych. Do najpopularniejszych na dzień dzisiejszy należą moduły WPBakery, Elementor, Divi czy Visual Composer. To właśnie dzięki nim możliwe jest szybsze i łatwiejsze tworzenie bogatych w treść i zdjęcia opisów produktowych. Istnieją co prawda znaczniki HTML/CSS umożliwiające tworzenie długich opisów produktowych, gdzie zdjęcia i treści krzyżują się i odpowiednio załamują w zależności od wielkości ekranu urządzenia. Niemniej jednak pisanie tego typu kodu oraz “dłubanie” w nim za każdym razem, kiedy dodaje się nowy produkt, nie należy do zadań prostych ani przyjemnych. Stąd np. Allegro wprowadziło nowy format wystawiania aukcji internetowych, aby poszerzyć grono sprzedawców samodzielnie wystawiających aukcje internetowe. Choć proces ten faktycznie uległ uproszczeniu, tak w kontekście zmian regulaminowych oszczędności czasowe wydają się być pozorne.

Moduł wizualnego kreatora stron internetowych umożliwia kreowanie pięknych, długich kart produktowych złożonych z krzyżujących się wzajemnie treści i mediów. Przy pomocy wizualnego kreatora stron możemy w łatwiejszy sposób stworzyć ciekawe i w pełni responsywne karty produktowe. Karty takie określić można mianem Landing Page, bowiem ich skomplikowana struktura bogata w treści i media przypomina swoistą stronę internetową. Tym sposobem można stworzyć mikro sklep internetowy z kilkoma stronami produktowymi typu Landing Page. W zasadzie więc możemy handlować kilkoma produktami i promować je na sklepie w sposób profesjonalny. Jeśli dodamy do tego możliwość podpięcia serwisu internetowego Allegro, to na serwisie tym również możemy stworzyć bogatą w treści i media reklamę swojego produktu.

Za pomocą wizualnego kreatora stron można też “napisać” cały sklep internetowy… I w zasadzie dzisiaj właśnie tak tworzy się szablony, które potem instaluje na kompatybilnych silnikach sklepowych. Poza podstawowymi procedurami ułatwiającymi kreację szablonu, jak wykonywanie operacji programistycznych metodą przeciągnij i upuść, zaznacz opcję, wybierz, kliknij, etc.. Wizualne kreatory umożliwiają automatyzację wielu innych działań programistycznych, jak podmiana całych struktur kodowych, czy narzucanie nowych stylów CSS poszczególnym elementom na sklepie.

Kreatory wizualne nie spełniają mitu jednego kliknięcia. Jesteśmy na początku drogi. Moduły te nie zawsze działają tak, jak sobie tego życzymy. Umiejętność ich wykorzystywania zależy nie tylko od znajomości samych modułów, ale i od ogólnej wiedzy webmasterskiej. Bardzo często, jeśli coś nie działa, jak chcemy, to jest to wynik naszego błędnego postępowania lub braku wiedzy o innych barierach zewnętrznych.