Pozycjonowanie aukcji | Optymalizacja wewnętrzna | grafiki produktowe

Materiały mogą wymagać obróbki i kreacji, jeśli chce się stworzyć piękną aukcję internetową lub kartę produktową na sklepie internetowym. Indywidualizacja oferty przez marketingowca-webmastera może poprawić wyniki sprzedaży. Marketing dźwignią handlu. Bogatsza oferta promocyjna, lepiej wyglądająca oferta handlowa, systematyczne podnoszenie poziomu reklam w Internecie.

Wszystko to, przy dostatecznie wysokim i zarazem zrównoważonym budżecie na marketing. Budżet powinien uwzględniać zatrudnienie do tej pracy webmastera specjalizującego się w pracy na e-magazynie. Towarzyszyć mu powinna biegłość poruszania się po serwisach aukcyjnych i sklepach. Powinien posiadać podstawowe umiejętności z zakresu copywritingu (przyda się do opisów produktowych) i graficzne (obróbka zdjęć, grafiki kontekstowe). Przy bardzo dużych projektach trzeba powołać co najmniej dwuosobowy zespół zadaniowy.

Aukcje w internecie pozycjonuje się poprzez ich optymalizację wewnętrzną, pozycjonowanie organiczne w wyszukiwarkach oraz płatną promocję typu ADS na serwisach aukcyjnych i w innych miejscach w Sieci. Wyniki, jakie daje pozycjonowanie aukcji są zależne też od jakości obsługi klienta oraz wszystkich pozostałych marketing mix. Jednak nawet najlepsza obsługa klienta nie przyczyni się do poszerzenia rynku.

Bez dobrej promocji w Sieci, nawet przy dobrej obsłudze klienta, nie sposób jednak szukać potencjalnych klientów i zdobywać nowe rynki. Nie można też zapominać o cyklicznych trendach rynkowych, jak nadchodzące Święta Bożego Narodzenia (2020), Nowym Roku, Dniu Babci i Dziadka, Walentynkach, Świętach Wielkanocnych, Konstytucji 3 Maja, Halloween. Poza tym serwisy aukcyjne organizują różnego rodzaju kampanie reklamowe, promocyjne lub nakazują przeprowadzić obowiązkowe zmiany regulaminowe. To właśnie tego typu “ruchy” w obrębie Allegro doprowadziły do wzrostu popytu na pracę webmasterów dla e-commerce. Ich pracy wymaga cała dzisiejsza polityka magazynowa na wszystkich szczeblach gałęzi handlowych. Od producenta, poprzez dystrybutora, wielkich hurtowni i sprzedawców, wszędzie aż huczy od pracy nad dygitalizacją produktów.

Ten nowy pociąg wyposażony jest w różnorodne wagony. Katalogi producentów zawierają dane przygotowane specjalnie z myślą o dystrybutorach i hurtowniach. Sprzedawcy wkładają zazwyczaj więcej pracy w ich odpowiednią, tj. skierowaną do konsumenta, wizualizację. Oferty te też najczęściej nie posiadają przygotowanych układów kart produktowych. Handlowcy sami je przygotowują, dostosowują doń grafiki i przygotowują nowe. Jeśli producent nie udostępnia odpowiednich grafik, to handlowiec może pokusić się o ich przygotowanie lub poprawę. Wyspecjalizowany w takiej moderacji webmaster poradzi sobie z przygotowaniem oferty w układzie dedykowanym dla serwisu aukcyjnego i sklepu. Do czołówki oprogramowań wspierających ten proces należy Baselinker.

Dział marketingu (nawet jeśli korzystamy z outsourcingu) powinien sobie prowadzić z tego typu wyzwaniami i przedstawić klientom produkt dobrze prezentujący się w Sieci i prawidłowo wyświetlający się na urządzeniach mobilnych i deskopowych. Pomimo wieloaspektowości i trudności zadania, oferta powinna zostać szybko wprowadzona do Sieci po przyzwoitej cenie.